Bij zenuwachtigheid staat de blaas onder spanning, zenuwen trekken daardoor gevoelig samen. Door te urineren raken deze spieren overtollige spanning kwijt.
Het gebeurt allemaal ter hoogte van je wervelkolom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Spanning loslaten... door het plassen ontspan je weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krampachtig samentrekken van spieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet teruggaan naar de tijd dat we nog moesten kunnen vluchten/aanvallen om te overleven, denk ik. Als je samen met je stamgenoten een dier wilde opjagen naar een valstrik of andere stammen maakten zich klaar om jouw grot te overvallen en in te pikken, was het niet handig als je een volle blaas had . (Lees de boeken van Jean Auel maar....). Zenuwachtig = je klaar maken voor wat je weet dat eraan komt.