Welke kleuren ziet een dolfijn?

Myn lievelingdier is een dolfijn en ik wil graag weten welke kleuren ze kunnen zien ik ga van de zomer naar turkijke om met dolfijnen te zwemmen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij alleen rood ziet, doe jij dan een sinterklaaszwempak aan als je er heen gaat van de zomer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha nee hoar ik doe gewoon me eigen shirtjes aan!
Met rood uiteraard :P

Antwoorden (2)

Groen en blauw kunnen ze goed zien, rood en oranje minder goed. Het is niet echt nodig voor dolfijnen om veel kleuren te kunnen zien, want als ze meer dan 5 meter diep onder water zwemmen zijn er alleen nog blauwe en groen kleuren te zien. Dolfijnen kunnen boven en onder water zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn inderdaad heel speciale vissen, namelijk geenvissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol kudos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dolfijnen vallen onder de zeezoogdieren omdat: •Levende jongen krijgen
•Hun jongen zogen
•Ademhalen met longen
•Warmbloedig zijn (een constante lichaamstemperatuur rond de 37*C hebben)
•Behaard zijn (op minstens één moment in hun leven) Toch lijken zij op het eerste gezicht niet aan alle vijf de punten te voldoen. Ze hebben immers geen haar! Toch voldoen ze ook aan dat punt, op de snuit van deze dieren zijn soms nog bepaalde puntjes te zien; dat zijn overblijfselen van kleine snorhaartjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het vorige antwoord graag bevestigen
Vrijwel alle zeezoogdieren zijn kleurenblind, omdat hun ogen anders zijn samengesteld dan die van mensen.

Bijgevoegde bron geeft "veel gestelde vragen" over dolfijnen. Dus daar kun je ook nog veel meer informatie vinden over dolfijnen.