Mij valt zo'n site als Schoolbank.nl zo tegen. Er zijn te weinig oud-medescholieren om het echt leuk te krijgen. Wat vind jij?

Bovendien wordt het je niet zo makkelijk en toegankelijk gemaakt doordat er bijv.geld gevraagd wordt. Kan dit niet anders, want het idee is erg goed vind ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Klopt.

En als je al iemand vindt, dan kun je nauwelijks contact opnemen, tenzij je betaalt. En dat doen maar weinigen.

Ik heb heel veel mensen teruggevonden via LinkedIn. Daar zit echt bijna iedereen op - in mijn ervaring. Zal aan mijn leeftijd liggen.

Ik heb ook een profiel op Hyves, maar daar doe ik werkelijk niets mee. Op Hyves heb ik vier vrienden: twee zussen, een ex-klasgenootje en een vriendin die mij heeft toegevoegd als vriend. Verder heb ik er helemaal niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Veel mensen vinden nu oude bekenden terug via Hyves (hier zitten inmiddels niet alleen maar jongeren op). Het is veel groter en je maakt dus meer kans om mensen terug te vinden. Is het geen idee om hier eens te gaan kijken? Je kunt er vrijwel alles mee wat ook op Schoolbank.nl gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook vanaf het prille begin lid geworden van Schoolbank, althans ik heb me ingeschreven. Maar later moest je ervoor gaan betalen. Dat doe ik niet, en nu is er niets meer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind persoonlijk Schoolbank.nl ook erg tegevallen. Voor oudere mensen die 20 jaar geleden op school zaten is het nog wel te doen een aantal oud medeleerlingen terug te vinden maar vaak niet meer dan een stuk of 5 a 6 van hun klas. Voor jongere generaties is bijvoorbeeld Hyves.nl een veel makkelijker medium. Omdat je daar ook makkelijk iemand op kan zoeken door op naam en achternaam te gaan zoeken. Maar omdat er vooral jongeren op zulke sites zitten is het voor oudere mensen nog steeds niet een groot succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op internet werken dingen niet als je er voor moet betalen. Zeker schoolbank niet, wie betaald nu 15 eur per jaar om 3 mailtjes van oudscholieren te krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel in het begin ingeschreven, afgehaakt toen het een betaalsite werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoolbank is een beetje een halfbakken site, het aantal deelnemers is idd veel te laag en de drempel te hoog. Geld vragen voor een dergelijke site werkt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Wimmie;

Dat verschilt blijkbaar per generatie; ik heb via schoolbank.nl een twintigtal klasgenoten van 35 en meer jaar geleden opgespoord. Wel een beetje sneu dat je er tegenwoordig voor moet betalen.