Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houd een 'what-if'-analyse in?

voor een opdracht van school moet ik drie voorbeelden geven van 'what-if'-analyses die u met behulp van personeel- en salarisgegevens kunt uitvoeren.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een what-if-analyse ga je bekijken wat er zou kunnen gebeuren als je bepaalde acties onderneemt. Je kijkt dan naar de diverse scenario's om te kunnen bepalen of een scenario wel of niet zinvol is en hoeveel het gewenste resultaat bijdraagt aan de doelstellingen.

Voorbeelden die je met personeels en -salarisgegevens zou kunnen geven zijn:
Wat betekent het voor mijn kosten als ik al het tijdelijk/ingehuurd personeel een vast contract zou aanbieden?
Wat zou het effect zijn van het invoeren van een individuele bonus voor iedere werknemer, op basis van het behalen individuele doelstellingen?

En de derde mag je zelf verzinnen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De "wat-als" is een beproefde methode die zowel kan gebruikt worden om problemen op te lossen als om met een variabele "als" de meest geschikte oplossing naar voren te brengen.Het voornaamste doel is zich niet te beperken tot één oplossing maar alle oplossingen naar voren te brengen. Meestal gevolgd door een beslissingsmodel van het type Kepner-Tregoe met ponderaties.(wegingsfactoren)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals de naam al aan geeft ga je dan uit van een aantal scenario's en van daar uit ga je werken. Je vereid je zal maar zeggen voor voor wat er KAN komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding