Kom ik in aanmerking voor een Nederlandse studielening voor een Belgische school? Ik woon/studeer al 15 jaar in België.

Ik woon en studeer al meer dan tien jaar in België, maar ik heb de Nederlandse nationaliteit. Nu krijg ik een beurs voor mijn master Communicatiewetenschappen.
Maar ik zou graag een Master-na-Master volgen. Die krijgen dan geen beurs in België. De leningen in België zijn heel duur, en goedkopere rentes voor studenten bestaat niet.
Kan ik in Nederland een studielening aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/buitenland/Volledige_studie.asp

Via deze link kan je nagaan of je in aanmerking komt voor studiebeurs/lening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze vraag, anders gesteld, al beantwoord: het is sneu voor je, maar als je niet in Nederland woont, kom je niet in aanmerking voor studiefinanciering.
Kan je niet in Baarle Nassau bv een kamer huren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Vlaamse overheid werkt met studietoelagen. Je komt hiervoor in aanmerking als je aan bepaalde eisen voldoet. Die eisen kan je raadplegen via deze website: http://www.ond.vlaanderen.be/studietoelagen/

Studenten met een volledige studiebeurs moeten slechts € 100 studiegeld betalen.Ook buitenlandse studenten kunnen deze toelage verkrijgen.