Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet ik op school heel krampachtig, lastige omschrijvingen leren?

Sociale stratificatie= 'de verdeling van de samenleving in maatschappelijke klassen waartussen een verhouding van sociale ongelijkheid bestaat.' (ik zit in 5vwo)

14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, 5 VWO al ? Waarom vraag je dat niet op school. Je 'moet' trouwens niet, het is voorjaar, je kunt ook in een strandtent gaan werken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

vooropgesteld dat de assimilator in jou gestalte dient te krijgen als een van de essentialia voor het volgen van wetenschappenlijk onderwijs, lijkt mij dit evident. je weet toch...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat zulk soort omschrijvingen exact weergeven wat de begrippen inhouden. Als je de omschrijvingen op je eigen manier verwoort is de omschrijving niet meer 100% correct en kan het op meerdere manieren geïnterpreteerd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel later ben je blij met alles wat je hebt geleerd. Je staat nooit met je mond vol tanden en kunt aan ieder gesprek deelnemen.

Bovendien begrijp je door al die kennis de samenhang der dingen veel beter en dat maakt het leven soms minder gecompliceerd.

Maar ik kan me goed voorstellen, dat je er nu niet altijd de zin van inziet.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding