Waarom moet je voor een toelatingstoets tot HBO meer dan 200 euro voor betalen ?

Ik zag op de Avans website, dat als je een toelatingstoets wilt doen, dan je dan meer dan 200 euro daar voor moet betalen. Is dat altijd zo duur ? Kan dat niet ergens anders of vergoed worden of zo ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergoed door wie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dutchmonique: gezien je leeftijd zul jij via de reguliere weg (havo- of vwo-diploma) in de 'standaard-studeerperiode' (zo uit mijn hoofd tussen de 18 en 30) op het hbo terecht zijn gekomen. Dan hoef je niet apart te betalen. Maar ben je ouder en heb je niet de juiste papieren, dan kun je alsnog wel gaan studeren. Alleen moet je dan een toelatingstoets doen, en die wordt niet betaald door zoete lieve Gerritje.

Antwoorden (1)

Toelatingsaexamen doen bij Avans is gratis, staat op bijgaande site...

Waaruit bestaat het toelatingsexamen?
Het toelatingsexamen bestaat uit drie onderdelen: Economie, Wiskunde en Communicatieve vaardigheden.

Hoe kan ik me inschrijven voor het toelatingsexamen?
Als je voor september van het studiejaar dat je begint met je voltijd-opleiding, 21 jaar bent kun je deelnemen aan het toelatingsexamen. Wanneer je een mailtje stuurt naar instroom.amb@avans.nl , krijg je via de mail informatie over de verschillende onderdelen van het toelatingsexamen en de bijbehorende boeken die je daarvoor kunt bestuderen. Wat je verder moet doen om je in te schrijven, staat ook in deze mail vermeld.

Zijn er kosten verbonden aan het toelatingsexamen?
Nee, je hoeft niets te betalen om deel te kunnen nemen aan het toelatingsexamen.