waarom krijgen leerlingen geen salaris?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, sgrijvvaud, ik zie niet in waarom dat wel zou moeten zijn...

Antwoorden (19)

Omdat ze niet werken maar leren.
Ze brengen geen geld op, maar kosten geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze geld kosten en niets opleveren voor de economie. Pas later zullen ze een bijdrage leveren aan de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet werken voor anderen, maar voor zichzelf. Ze leren dingen en daar moeten ze juist ook voor betalen. Dat is het zelfde als dat je iemand geld geeft en hem vervolgens uit de put helpt (letterlijk).

Als ik betaald kreeg, ging ik elke dag naar school!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me dunkt, je ouders krijgen kinderbijslag en soms leerlingentoeslag, en jij krijgt zakgeld.
Je moet het met zakgeld doen totdat je hebt bewezen dat je iets hebt gepresteerd, een eindexamen hebt gehaald, een baan(tje) hebt, gaat studeren, en daarin goede resultaten behaalt.

Het woord salaris wordt uitsluitend gebruikt voor het inkomen van mensen die in loondienst werkzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En had je al bedacht wie leerlingen een salaris zouden moeten geven? dat zal dan opgebracht moeten worden door iedereen die werkt.
En het is zo dat de kosten voor het leren al opgebracht worden door iedereen die werkt, dus je krijgt geen salaris maar wél de mogelijkheid om te leren, zodat je als je later een baan hebt een salaris krijgt, waarvan je dan weer een beetje afstaat, om te zorgen dat kinderen naar school kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt pas salaris als je ergens diensten levert.
Zolang je op school zit lever je niks bij aan de maatschappij..pas met een eventuele stage, krijg je ook pas een vergoeding daarvoor! (niet altijd)
Nu kost je de maatschappij en je ouders nog een hoop geld.
als je straks klaar bent kun je jezelf verkopen op de arbeidsmarkt en krijg je daar salaris voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je tot dusver nog geen bijdrage levert aan onze maatschappij. Pas wanneer je productief wordt er waarde toegekend aan de kennis die je hebt opgedaan. Tot die tijd kosten jij en je studie de maatschappij alleen maar geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt pas salaris als je iets opbrengt of nuttigs doet voor de maatschappij.
Leerlingen zijn daar naar onderweg en worden begeleid door mensen die een salaris ontvangen.
Als de leerperiode afgesloten is en je gaat iets betekenen voor de maarschappij, dan krijg jij ook salaris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
school kinderen hebben nut ze zorgen ervoor dat leraren hun werk kunnen doen anders waren ze werkeloos die leraren en mijn vrouw blijft dankzij de leerlingen salaris ontvangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.k. ze hebben nut voor enkele werknemers maar ze produceren zelf niets en dragen nog niet zelfstandig een steentje bij in de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zat maar wat te plagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag jij wel hoor, er zijn nu ook niet zoveel goede vragen op dit moment.
Ik denk dat ik maar weer even de tuin inga.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker zonnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat noemen we onkruid wieden, tot gauw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wied ze
Dat krijg je wel, alleen in natura!
Wat denk je van vroeger jouw Pampers, je voeding, kleding, en dat dak boven je hoofd, kost veel geld. En..., wordt allemaal betaald van jouw salaris.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zodra je 18 bent dan krijg je studiebeurs...afhankelijk van je studie hou je geld over.
je kunt vrij reizen door je ov..
nu kost alles wat je doet of wilt geld..dit is vaak veel meer dan je ouders aan kinderbijslag ontvangen..als je een bijbaantje neemt dan krijg je een salaris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het salaris van een leerling bestaat ui (goede) rapportcijfers.
Hoe hoger de cijfers,hoe beter zal over het algemeen later het salaris zijn.Dus uiteindelijk krijgen ze wel salaris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leerlingen krijgen ook wel een soort salaris afhankelijk van z'n stiuatie. Studie financiering krijgen leerlingen. V.a 18 jaar. Kan oplopen tot 500 euro per maand..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, dat heb ik mij ook altijd afgevraagd. Leraren krijgen wel salaris en leerlingen niet. Terwijl leerlingen het hardst moeten werken en leraren lekker lang vakantie hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In economische termen: omdat ze geen waarde toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook vragen waarom krijgt een arbeider betaald.
De arbeider wordt betaald voor wat hij produceert min wat de baas in zijn zak steekt kort gezegt.
Onderwijs is een van de grote uitgave van nederland (o.a. door exorbitantie salararissen van de top (vroeger had de school een directeur een nu een vestigings of locatie-manager.
Die gasten zijn zo duur dat asl je ook nog eens de leerlingen zou moeten betalen (voor wat ze leren, vernielen, kosten)
Dan ging nederland failliet.
Echter voor leerlingen (scholieren, kinderen) heeft de wet zakgeld ingevoerd.
Elke jongere, woonachtig in Nederland waarvan de ouder recht hebben op kinderbijslag, heeft wettelijk recht op zakgeld.
Dat is in eerste instantie niet zo boeiend voor de jeud, maar wel voor diegene die bijvoorbeeld geen ouders hebben.
Het is wel zo dat als je ouders je geen zakgeld betalen, dat je een brief kunt sturen (volgens mij naard e staatscecretaris van jeugd en gezin of zo, maar dat kan veranderd zijn)Maar in mijn jeugd werd het dan van de kinderbijslag ingehouden en aan de jongere uitbetaald.
Dat is dus je salaris en verder krijg je veel aandacht, liefde kado`s eten kleding enz van je oujders (als je volwassen bent moet je dat zelf betalen voor jezelf je vrouw en je kids
Je kan dus zeggen dat je het nodige van wat je ouders verdienen als kind meer krijgt en als je zelf kinderen hebt moet je wel verdienen anders kun je die koters niet in leven houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het hen ongelukkig maakt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich lijkt dat een eenvoudig middel om leerlingen te stimuleren, door ze ervoor te betalen. Maar dit zal er wel toe leiden dat leerlingen, eenmaal van school af, totaal ongemotiveerd zullen zijn om zelf nog kennis te vergaren.

Want die leerlingen gaan dan achteraf denken: dat werkstuk waar ik zo hard voor gewerkt heb, daar kreeg ik voor betaald, dus dat wilde ik niet zelf.

Het is beter om leerlingen te motiveren door ze te vertellen welke voordelen het hun op de langere termijn oplevert om goed hun best te doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens geldt hetzelfde voor het dwingen van leerlingen om naar school te gaan. Die denken dan later ook: ik leerde omdat het moest, niet omdat ik het leuk vond. Of: ik lees geen Nederlandse literatuur meer, want tijdens de middelbare school heb ik er genoeg moeten lezen (die allemaal saai waren, want oud en voorgeschreven door de juf).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk krijgen ze dat wel, maar dan in een andere vorm en niet rechtstreeks afgerekend.

Denk bijvoorbeeld maar eens aan de geldelijke steun die je ouders ontvangen ter compensatie voor de vele uitgaven die ze moeten doen bij studerende (schoolgaande) kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat dan Nederland helemaal failliet gaat