Wat is een havo diploma waard voor een college in Amerika?

Ik wil graag studeren in amerika, maar ik wil graag weten of ik eventueel een scholarship voor me havo diploma zou kunnen krijgen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Die vraag kan je stellen aan de Amerikaanse Ambassade, die je dan wel eventueel verder zullen verwijzen. Ik zou wel de bezittelijk voornaamwoorden in de Nederlandse taal ook goed hanteren. Mijn HAVO diploma ipv me....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoogst onwaarschijnlijk.

Scholarships gaan alleen naar de allerbeste studenten als zij anders absoluut niet kunnen gaan studeren. Met een Havo diploma val je per definitie niet onder de allerbeste studenten, je zult daarvoor op z'n minst VWO met Latijn en Grieks moeten hebben.

Daarnaast moet er een goede reden zijn om naar een specifieke college te gaan voor een opleiding die je hier niet kan krijgen. In dat geval zou er vanuit Nederland soms nog wel iets te regelen zijn. Met een reden als 'ik wil graag studeren in Amerika' kom je er niet. Je zult heel specifiek een college (eigenlijk university) moeten kiezen met een specifieke opleiding.

Wel kun je als je in het buitenland studeert in de meeste gevallen een uitwonende beurs krijgen van het IBG/DUO. + een extra voor het niet gebruiken van je OV kaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Amerika wordt je geschiktheid voor een college beoordeeld aan de hand van je SAT-score. De SAT is een soort CITO-toets voor het voortgezet onderwijs. Leerlingen die een hele hoge SAT-score hebben en ergens in uitblinken, kunnen ooit wel eens een scolarship krijgen. Je zult dus in elk geval een SAT moeten doen. Per college verschilt de kwaliteit van het onderwijs in de VS enorm, en verschillen ook de eisen die aan je SAT-score worden gesteld.

Studeren in de VS kan volgens mij met behoud van studiefinanciering. Kijk eens op onderstaande links.

Ik ken een aantal mensen die met een HAVO-diploma een SAT gedaan hebben, en daar heel goed op gescoord hebben.

Laat je goed adviseren, google eens op studeren in de VS en je vindt tig links met goede informatie.