Welke opleidingen heb je nodig om metrobestuurder te worden?

Deze vraag kwam op naar aanleiding van een discussie over de meest geestdodende baantjes.

Welke opleiding heb je nodig, en aan welke eisen moet je verder voldoen, om metrobestuurder te worden?

14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan wel betere geestdodende baantjes verzinnen hoor.

Het beste antwoord

In Amsterdam is het een part-time functie die prima is te combineren met zorgtaken of een studie.
De opleiding duurt 7 weken, en wordt intern gegeven.
De vooropleiding of het niveau dat gevraagd wordt is MBO met goede kennis van de Nederlandse taal.

Zie website:
http://www.consolid.nl/werknemers/personenvervoer/Metrobestuurder-in-Amsterdam/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij worden buschauffeurs benaderd of ze op de tram of metro willen gaan rijden.
Denk dat ze dan intern opgeleid worden en praktijklessen krijgen op een les tram of metro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Lijkt mij een achteruitgang. Van daglicht naar tunnels. Van levendigheid naar doodsheid. Van variatie naar eentonigheid. Van klantcontact naar eenzaamheid. Waarom zou een buschauffeur dat willen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoger salaris.
Mogelijk ook andere diensttijden welke beter uitkomen.
Minder verkeersstress.