welke werkvorm kies ik?

Ik geef les op een school aan een MBO eerste klas. Ik ben opzoek naar activerende werkvormen voor theoretisch leerstof. De lesstof gaat over huisvesting en er komen alleen feiten in voor. Welke werkvorm kan ik het best kiezen om ze toch zelf na te laten denken, maar niet om woordjes en feiten te laten stampen. Waar kan ik inspirerende werkvormen vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kijk eens in de bib of je het boekje 'Samenwerkend leren' van Sebo Ebbens en Simon Ettekoven (Noordhoff Uitgevers)kunt vinden : daar staan allerlei activerende werkvormen in. Is wel een beetje een theoretsche kluif, maar je hoeft het niet van A-Z te lezen, en je vindt er vást dingetjes in, die je op iedeeën kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het over huisvesting gaat zou ik er een soort spel/quiz van maken waar alle onderdelen bij aan bod komen.

Of huis laten ontwerpen vlgs de richtlijnen
etc etc