Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer je snellezen toepast op je studieboeken zal je dan de materie goed kunnen opnemen?

Ik las net een vraag over snellezen. Ik begrijp dat je met snellezen bepaalde dingen overslaat en kernwoorden oppakt. Wanneer je met een studie bezig bent kan je dan je studieboeken doornemen met snellezen of mis je dan de essentie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
847

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik gebruik het zelf alleen om te zoeken, danwel naar specifieke info die ik terug wil vinden, danwel naar het deel van het boek dat precies gaat over wat ik wil weten, of om te kijken of er iets nuttigs of nieuws in staat.
Ik zou het ook alleen gebruiken om te zoeken, en het niet in plaats van gewoon lezen doen. Het is tenslotte bij snellezen niet zo dat je precies weet wat er staat, je weet alleen genoeg om te weten of je dat deel van de tekst kan overslaan. En bij studieboeken is het toch wel echt de bedoeling dat je precies weet wat er allemaal staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kan prima. Ik ben er mee doorgekomen. Veel tijd voor andere zaken en op het laatste moment even een spurtje trekken. Je moet het wel goed kunnen, vergt veel oefening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt snellezen is een techniek, die je in staat stelt een tekst snel maar volledig door te lezen. Dit vereist een hoge concentratie. Lukt het je om de concentratie vast te houden, dan is snellezen een zeer effectieve methode om teksten tot je te nemen en te onthouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan met welk doel je dit boek leest. Voor tentamens is het vaak zo dat je de grote lijnen moet snappen, dan kom je er met snellezen vaak wel. Als het gaan om een specifiek vraagstuk dan moet je wel echt op de details gaan letten, maar in dat geval hoef je dan weer niet het hele boek te lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding