als een leraar aan iedereen in de klas vraagt of een leerling arrogant is mag dit dan?

Toegevoegd na 47 minuten:
de leerling was niet op school en hij heeft het achter haar rug om gevraagd aan iedereen in de klas terwijl het gewoon een wiskunde les was

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (11)

Ja, dan mag de leerling arrogant zijn.

Toegevoegd na 11 minuten:
Dit botte antwoord bevat toch meer dan zo op het eerste oog lijkt.

Als een leraar zich op deze wijze opstelt, dan is het logisch en geaccepteerd dat de leerling zich overeenkomstig deze uitspraken gedraagt.

Het is natuurlijk helemaal van de zotte dat een leraar zich zo zou verlagen dat hij bij elke individuele leerling in de klas steun vraagt voor zijn mening dat een van hen arrogant is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal gelijk +1
Als het bedoeld is, om een discussie op gang te brengen, dan is hier niks mis mee. Het is goed als leerlingen leren, op basis van argumenten hun mening onder woorden te brengen.

Als het is, om de ene leerling publiekelijk in de zeik te zetten, dan vind ik het een stuk minder. Al halen sommige leerlingen ook dingen uit die niet door de beugel kunnen. Misschien betaalt de docent op deze manier wel met gelijke munt terug.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Je had de vraag inderdaad in wat beter Nederlands kunnen stellen. Ik neem aan dat je bedoelt te vragen of een docent de aan de klas mag vragen of één bepaalde leerling arrogant is. Dit is in principe onverantwoord gedrag van een docent. Hij creëert hier een vervelende situatie voor die bepaalde leerling. Tenzij dit nog een bepaald doel heeft voor de lesstof (in een les verzorging, LBV of iets dergelijks) moet een docent niet zomaar een leerling in een, al dan niet vervelende, uitzonderingspositie plaatsen, ten overstaan van de rest van de klas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het niet juist is,dat weet ik,maar mág hij zoiets vragen?Dat is de vraag.
Nee, je mag nooit op een negatieve manier een leerling in het middelpunt stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de docent een stevige reputatie met de beste intenties heeft van een goed opvoeder, zie ik hier niet in het minst een probleem. Integendeel : een leraar staat in voor de opvoeding van kinderen, zowel op een specifiek vakgebied als op sociaal vlak. Als hij met deze publieke rondvraag duidelijk vraagt of er iemand zich ronduit arrogant gedraagt , kan dat voor een gezonde introspectie bij deze leerling zorgen. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste kinderen zo mondig zijn dat zijzelf duidelijk weten wie asociaal gedrag vertoont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt heel goed iets aan de kaak stellen zonder iemand bij naam te noemen, dat lijkt me in alle gevallen te prefereren.
Nee, dat hoort niet, het is niet netjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk mag dit niet. Dat heet roddelen. Zeker een leraar met een voorbeeldfunctie zou zoiets nooit mogen doen. Hij/zij zou hier zeker op aangesproken moeten worden.
De enige manier waarop dit enigzins mogelijk zou kunnen zijn is wanneer de leraar aanwezig is, en het gebeurt in het mentoruur. En dan nog uitsluitend wanneer het gedrag van de betreffende leerling klachten heeft opgeleverd van de rest van de klas. Dan is het mogelijk om hierover te praten in een mentoruur, met als nadruk dat het niet als verwijt bedoeld maar als leermoment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet.
de leraar heeft (persoonlijk) een probleem met de betreffende leerling. En probeert eigenlijk zieltjes te winnen door een persoonlijke claim op de leerling te leggen. Nu moet iedereen (daar hebben ze niet om gevraagd) zich ineens af gaan zitten vragen of ze de betreffende leerling arrogant vinden.
En iedereen zal dan een moment kunnen herinneren dat dat misschien min of meer het geval was, zodat de leraar zich gesterkt voelt in zijn eigen onvrede / probleem met de leerling.
Deze leraar heeft een persoonlijk probleem, en hij wil het ook nog eens buiten zichzelf verhalen.
Het is al erg genoeg dat hij zijn eigen gevoel (onvrede, wat dan ook) bij een leerling legt, zonder er iets aan te doen.
Heel onvolwassen.
Het zou hem beter staan als hij ging onderzoeken waar zijn probleem met deze leerling vandaan komt. Wat doet deze leerling, dat hij er een vervelend gevoel van krijgt. En zich zou beseffen dat wat het ook is, ZIJN EIGEN probleem is, want het zijn zijn gevoelens / gedachten/oordelen.
De leerling kan er toch in principe niets aan doen/veranderen, dat haar leraar vervelende gevoelens van haar krijgt. Zij geeft die gevoelens niet aan hem. Het zijn zijn eigen gevoelens en zij is daar niet verantwoordelijk voor. Zij is gewoonweg wie ze is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De leraar gaat zijn boekje fors te buiten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut not done! Ik ben op de middelbare school door mijn mentor klassikaal 'stomme dyoxidekip zonder verstand' genoemd. Nou heb ik daar geen trauma aan over gehouden, maar ik vind het wel behoorlijk asociaal.. Stel dat iemand niet zo stevig in zijn/haar schoenen staat kan dit een behoorlijke domper zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in principe wel.
het ligt wel aan de manier waarop het gebracht word.