Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de redenen voor het veranderen van het studiebeurzen stelsel naar studieleningen in plaats van studiebeurzen?

Grote protesten deze week tegen de plannen om de basis beurs te veranderen in een basis lening. Wat zijn de redenen voor deze plannen? Is kennis niet de basis van onze economie die het beste gesteunt wordt door het opzetten van een beter studiefinancierings stelsel. Een dei studeren stimuleert?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
728

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bezuiniging. Is dat goed: jazeker. Toe ik studeerde heb ik een beurs geweigerd, omdat ik altijd mijn eigen broek heb willen ophouden. Ik had baantjes ernaast (o.a. Kand.assistent) en verdiende genoeg om in een auto te kunnen rijden. Ik was in de voorgeschreven tijd klaar en was schuldvrij en hoefde aan niemand dankjewel te zeggen. Ik hoefde ook geen gewetensprobleem te hebben, dat ik later soms veel geld verdiende, dat ik daartoe in stat was gesteld door belastingeld. Ik ben er ook redelijk crisisbestendig op geworden. Dus nast bezuiniging is ook opvoeding een belangrijke reden om een studentenkot wat minder comfortabel te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd baas boven baas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je maar net een studie hebben waar je naast kunt werken. Mijn studie kostte de gemiddelde student 60 uur per week (en sommige weken, en sommige mensen dus nog veel meer). Knappe jongen als je daar nog naast weet te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden