Hoe kan een buitenlander met goede kennis Nederlands zijn Nederlandse zinsbouw en schrijffouten verbeteren ?

Zijn er online-links ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (5)

Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Lees Nederlandse kranten en boeken en kijk kritisch naar woorden en zinnen. Vraag ook aan collega's en/of vrienden of ze je feedback willen geven op je eigen schrijven. Zo kun je het beste zien op welk niveau je zit en wat er aan te verbeteren valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat erg goed werkt is bij het TV-kijken zoveel mogelijk herhalen wat er gezegd wordt. Voor het foutloos leren schrijven moet je veel lezen. Dat kunnen eventueel ook ondertitels zijn, al zijn die kwalitatief vaak niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel belangrijk dat je de methode leuk vind, anders leer je niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lezen is uiteraard wel goed, maar lezen en schrijven zijn twee andere disciplines. Schrijven oefen je niet door te lezen, er is dan al voor je geformuleerd en gespeld. Ook het formuleren en spellen, moet je actief oefenen.
Onzetaal is wel een leuke website, ook voor Nederlanders overig, over de wat lastigere vragen mbt de Nederlandse taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een kwestie van oefenen. Ook op een site als GV kun je je schrijfvaardigheid verbeteren, zeker als je aangeeft dat je verbeteringen op prijs stelt.
Uit onderzoek is gebleken dat schrijfvaardigheid verbeterd wordt door deel te nemen aan activiteiten op internet, zoals bijvoorbeeld schrijven op een weblog of op een forum.

Voor meer informatie: zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naam met je herkomst te maken heeft: Klik eens op onderstaande link.

Verder: Lees boeken, begin met kinderboeken omdat daar wat eenvoudiger nederlands in geschreven wordt en ga later ook moeilijker leesbaar werk lezen.
En uiteraard zoveel mogelijk praten met de mensen, en hun tevens rechtstreeks vragen of ze je willen verbeteren. Uit zichzelf zullen de meesten nou eenmaal niet gaan verbeteren omdat ze niet weten of je je daar aan stoort.