Ik wil de secor verzorging kiezen, maar heb een hekel aan die leraar. Wat kan ik doen?

Ik moet een sector kiezen op school. Ik wil graag de sector verzorging kiezen maar heb een hele hekel aan die leraar, wat moet ik doen? Ik kan bijv. een andere sector kiezen. maar ik weet het niet goed. heeft u een tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (12)

Andere school met de zelfde mogelijkheden, lijkt mij meer iets om met je ouders te bespreken overigens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga er gewoon voor als je het echt wilt. Je hebt geen andere keus. Probeer normaal met mekaar om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die leraar is ook een mens,en jij doet de opleiding voor jezelf!!! Je zit daar ook voor jezelf.
Komop zeg ,laat het gevoel van een hekel los,je zal vast in de toekomst meer mensen tegen komen die je niet prettig vindt. Ook later in je werk. Je kan nu eenmaal de hele wereld niet aardig vinden. Die leraar moet jou alleen begeleiden en ondersteunen in het vak. Zie hem als de gene die jou iets moet leren.Werk eraan mee!! heel veel succes. Je zegt het al dat je de sector verzorging wil kiezen....je weet dus wat je wil ,en dat is positief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die leeftijd zijn we allemaal wat overgevoelig voor zulke dingen. Maar je zal waarschijnlijk ook later in je beroep wel mensen tegen komen waarvan je soms denkt "het is m'n tiep niet". Je zal dan evenwel die persoon dezelfde zorg moeten kunnen geven. En je eigen voorkeur niet als uitgangspunt mogen nemen. Dat heet professioneel. Dus hier heb je eigenlijk een mooie testcase of je geschikt bent voor het vak. En meestal zijn mensen ook geen ééndimensionale wezens. Dus wie weet valt die docent ook wel mee. Er lopen echt wel rare tiepjes tussen, zoals overal en wie weet is het wel truucje om je zo snel mogelijk af te laten studeren.
Een beslissing kan je evenwel wel nemen omdat je eerlijk bent over een probleem dat je bij jezelf tegenkomt
en vanaf dat moment is het parool: koers houden en voldoende vaart ervoor maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch doen. Zie jouw hekel aan die leraar maar als een uitdaging. Probeer hem op een andere manier te benaderen, zodat hij op zijn beurt jou op een andere manier benadert.
Ga een weddenschap met jezelf aan, en wed dat het aan het eind van het schooljaar jouw lievelingsleraar is.
Dan heb je misschien - behalve je beroepsopleiding - ook nog een belangrijke levensles geleerd. Waar je later heel veel aan kunt hebben.
Succes met je opleiding. Het gaat lukken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg gewoon eerlijk tegen de meester wat je van hem vindt.
Dat heb ik ook gedaan en hij werd NIET boos! Hoe is het mogelijk...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas zijn er op elke school wel leraren die minder zijn. Je kan concrete situaties met hem uitspreken,ik raad je aan dit wel één op één te doen. Een andere oplossing is een andere school met dezelfde mogelijkheden kiezen.. Ook kan je nagaan wat maakt dat je die leraar niet mag. Zijn het concrete zaken of wakkert hij iets in jou aan,wat misschien meer bij jou ligt dan bij hem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er gewoon voor gaan het gaat niet om de leraar Maar om jou! Ik ga zelf ook zorg kiezen, Dus als ik in jou plaats was Had ik het gewoon gedaan! Het is jou toekomst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij voor de sector verzorging kiest, dan is het werken met mensen waarschijnlijk jouw ding. Wat je later ook wil doen in de verzorging.. je zult waarschijnlijk veel met mensen te maken hebben. Dan moet je daar ook goed mee om kunnen gaan. Niet alle mensen zijn jouw type en niet iedereen is aardig. Er zijn ook echt hele onaardige mensen op de wereld, alleen is dat wel een beetje subjectief (niet iedereen vind dezelfde mensen onaardig).
Jij kunt jouw 'hekel' (ik vind dat wel een extreem woord) ook proberen om te zetten naar iets positiefs. Ik snap dat dat best moeilijk is, maar je zou ook kunnen denken 'ik zal die man eens even laten zien wat ik kan!!' Ik weet niet of je nu goede resultaten haalt bij het vak wat deze leraar geeft, maar dit is een reden om nog veel harder je best te doen! Als jij je normaal en een beetje volwassen gedraagd in de les en je doet je best voor dat vak, dan krijg je goede resultaten en dan kun jij denken.. '1-0 voor mij!' Dan zul je je 'haatgevoelens' (ik vind het nog steeds een beetje extreem.. ) omdraaien naar iets positiefs.

Stel.. het zijn heel andere situaties dan ik in mn hoofd heb en deze leraar is in het algemeen gewoon een beetje vreemd + iedereen heeft hier last van enzo.. dan zou je naar je afdelingsleider, of hoe ze dat op jouw school ook noemen (in ieder geval een hoge piet) kunnen gaan en uit kunnen leggen wat er aan de hand is. Dat je graag verzorging wil kiezen, maar dat deze leraar je erg tegen staat. Ga niet alleen, maar met meer mensen die dezelfde mening hebben. Misschien kan die hogere persoon in gesprek gaan met die leraar of met jullie erbij. Of misschien kan deze man wel ervoor zorgen dat iemand anders aan jullie klas lesgeeft als deze samenwerking echt niet werkt. Het kan ook van 2 kanten komen en door een leraar om te draaien zijn beide kanten daarmee geholpen!

En anders dus.. vooral niet voor een andere sector kiezen. Ga gewoon voor verzorging en bikkel het jaar door. Dat kun je best en dat zullen er vast meer moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon wel die opleiding volgen,jij wilt graag verzorging kiezen ,ga ervoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je naar een andere locatie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat graag doen wilt, moet je het gewoon doen. Je kan denk ik altijd wel uitleg vragen aan andere mensen die er verstand van hebben.