Wat heb je aan Hbo

Toegevoegd na 2 minuten:
en wat is hbo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je dat amerikaanse filmkanaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoel gewoon de hbo opleiding

Het beste antwoord

Wat heb je aan hbo? Het is hoger beroeps onderwijs. Daar heb je dan verschillende richtingen in. O.a.HTS (Technisch) en HEAO (Hogere Economische Administratief Onderwijs).
Je vergroot je kansen aanzienlijk op de arbeidsmarkt en je salaris (zowel instap als eind) ligt veel hoger dan een MBO-er. Als je de mogelijkheid hebt (zowel financieel als tijd) zou ik het zeker doen! Ik heb de HEAO deeltijd gedaan (tijdens mijn werk) en heb daar nooit spijt van gehad. Echter, naast je werk is heel erg zwaar dus als je het gelijk na je MBO kunt doen zou ik dat zeker adviseren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

HBO is hoger beroeps onderwijs. Heel generalisered wordt je daar opgeleid voor een leidinggevende functie in het vakgebied van jou keuze.

Dit betekend niet dat je leidinggevende wordt zodra je je studie hebt afgemaakt, maar dat je in potentie dit later in je loopbaan wel zou kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel werkgevers hechten er veel waarde aan als je een opleiding genoten hebt in de richting waarop je solliciteerd.

Dus eigenlijk een soort meetinstrument hoe 'slim' je bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door na je mbo-opleiding verder te studeren aan het hbo verandert je arbeidsperspectief. In beroepen op mbo-niveau ben je vaak alleen uitvoerend bezig. Bij beroepen op hbo-niveau leer je met meer afstand naar je vakgebied te kijken. Als hbo-er zul je merken dat er soms meer oplossingen voor een probleem zijn. Het is aan jou om de beste te kiezen. Ook leer je flexibeler en zelfstandiger op te treden in je werk.

Dit wordt gezegd over de ICT, maar gaat ook op voor andere richtingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na 1 jaar HBO kan je naar de universiteit. Tegenwoordig krijgen alleen de hele goede studenten van het HBO de banen die bij het HBO passen. Een diploma is wel een voorwaarde maar lang niet genoeg voor een passende baan. Gewoon omdat er teveel mensen een HBO-diploma hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de werkelijke reden is, dat het HBO niveau te laag is.
HBO is Hoger beroepsonderwijs. Je kunt een HBO-opleiding volgen als je je HAVO- of VWO-diploma hebt gehaald of een afgeronde MBO-opleiding hebt gedaan. Met een HBO-opleiding vergroot je je carrièrekansen. Bij een MBO-opleiding wordt je klaargestoomd voor het werken in de praktijk. Een HBO-opleiding verdiept en verbreedt je kennis. Je kansen b ij een sollicitatie zijn vaak groter en je hebt meer kans op verantwoordelijk werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een andere manier om op het HBO te komen is om na je 21ste een toelatingstest te doen. Ook zonder enig diploma mag je dan aan het HBO beginnen als je deze test haalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een toelatingsexamen behoort inderdaad tot de mogelijkheden, maar ik ben van de gebruikelijke gang van zaken uitgegaan en niet van de uitzonderingen.