Hoe kan ik me het beste voorbereiden voor de cito-toets?

Iemand tips geen botte of nutteloze antwoorden...

Toegevoegd na 1 minuut:
Met tips bedoel ik sites voor cito trainen en dingen die je laten ontspannen voor cito toets alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Maak je niet druk, je weet wat je kunt. En ook al ben je in 1 vak slecht bedenk maar zo dat je in een ander weer goed bent.

Als je de toest hebt zorg dat je een liniaal bij je hebt en deze kan je onder de vragen leggen zodat je zeker weet dat je bij het juiste antwoord het vakje kan invullen.

Zie bron hier kan je al een beetje oefenen.

En ruim voordat de citotoets periode komt neemt de leerkrachtr alles door. En als je bijv,. breuken niet snapt kan deze dit nog een keer uitleggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
toest = toets
leerkrachtr = leerkracht.

Alvast succes met oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat het simpelste is en het beste is het volgende: Slaap goed uit voordat je naar de cito-toets gaat... Dat is de beste voorbereiding, ontspanning maakt je meer slim op het juiste moment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon slapen zoals altijd, geen ander slaapritme en er lacherig mee omgaan. Dat heeft mij heel erg geholpen (550. maar tis geen opscheppen aangezien ik anoniem ben)

Toegevoegd na 1 dag:
is dit bot/nutteloos?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een cito toets hoef je je in principe niet voor te bereiden, aangezien het een toets is om te zien waar je nu staat. Dus gewoon zorgen dat alles normaal is, dan zul je het beste resultaat behalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste scholen bereiden de leerlingen wel voor door een paar keer te oefenen. Als jouw school dat niet doet (vraag er eens naar). Kun je het ook zelf doen. Maar als de school het doet, lijkt de situatie in de klas ook wat meer op de echte citotoets.
Als je een paar keer een proeftoets invult, weet je een beetje wat je kunt verwachten. Er worden natuurlijk andere vragen gesteld. Maar je krijgt een idee van wat voor soort vragen het zijn. Je hoeft je dan niet te laten verrassen door hoe de toets eruit ziet en wat voor soort vragen het zijn. Daardoor krijgen sommige kinderen meer zelfvertrouwen. Als je in Google citotoets oefenen invult, vind je allerlei sites, ik heb er vast één voor je erbij gedaan. Om te ontspannen kan het helpen om van te voren een paar keer langzaam en diep in en uit te ademen (adem naar je buik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt +1
De cito toets is een moment opname ,probeer uitgerust te zijn niet te laat naar bed ,en ik hoop dat je je niet laat beinvloeden dat het iets ernstigs of iets engs is wat je moet doen. Gebruik je kennis die je hebt . En je nuchterheid . Zeg maar tegen jezelf ; Mijn leven hangt er niet van af"!!! Ik wens je heel veel succes !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt +1
rustig blijven nadenken.
het is niet zo moeilijk als je verwacht.
als je met een vak problemen hebt gewoon bijles vragen zodat je het snapt.
voor ontspanning ga is naar een schoonheidsbehandeling voor je lichaam/gezicht, hoort ontspannend te zijn.