Wat is de perfecte studie voor iemand die creatief is met VWO opleiding?

Breng me op ideeën alstjeblieft! Mag ook HBO zijn!

Toegevoegd na 11 minuten:
(profiel = natuur en gezondheid)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K
rose
14 jaar geleden
Als je schrijft 'iemand die creatief is met VWO opleiding' bedoel je dan iemand met VWO opleiding die creatief is of iemand die van alles kan maken van een VWO opleiding?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag eerst uit gaan leggen waarom je denkt dat je creatief bent voordat iemand een zinnig antwoord kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee een VWO opleiding die creatief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag je jezelf toch weer nader gaan onderbouwen, want wat is dat..een pakket met kunstgeschiedenis en tekenen ofzo? wat is een vwo opleiding die creatief is (bestaat uberhaupt niet m.i.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben creatief, en toevallig doe ik VWO. Opleiding heeft dus niks te maken met creativiteit. Al heb ik wel tekenen en kunstgeschiedenis in mijn pakket. Ik heb o.a. biologie, scheikunde, Natuur-leven-techniek, Wiskunde (hate it), en de talen duits en engels

Het beste antwoord

Een collega van me studeert Kunstmatige Intelligentie (AI). Schijnt een erg creatieve opleiding te zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Overweeg industrial design engineering.

Hier wordt je opgeleid tot product ontwikkelaar. Zowel de techniek in een product (Hoe werkt een pen) tot en met het ontwerp (Wat is een mooie) als hoe verkoop je hem (Waarom is die pan 50 euro). Erg leuk, op nivo & veelgevraagd. En je kan je creativiteit op een profi manier tot uiting brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is niet met èèn studie te beantwoorden. Het gaat namelijk ook om welk profiel bewuste student in zijn/haar pakket heeft, en wat de intresses zijn des persoons. Maar een rechten studie heeft een brede basis, dus waarmee je nog veel kanten opkunt, en als HBO opleiding, de PABO, die biedt ook nog veel alternatieven.
14 jaar geleden
Als je moet nadenken wat je wil worden, kan het geen wens van je zijn om iets te worden... Als je iets wil worden, dan weet je wat je wil, dus ik zou zeggen, studeer niets tot je echt weet wat je wil worden en onderwijl kun je ruiken aan het leven... Maar dat is de vraag niet, dus ga naar de kunstacademie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt ook Kunstzinnige Therapie en Creatieve Therapie! De eerste is naar mijn idee wat zweverig, maar de tweede zeker interessant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarheen gaat jouw belangstelling en hoe slim ben je.
Als je heel slim bent en heel cratief, dan raad ik je Natuurkunde of Wiskunde aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daar kan je dan het beste jouw ei kwijt. In andere studie moet je je vooal aanpassen naar de markt. Bijv. bij het ontwerpen gaat het er niet om wat jij ultiem mooi vindt, maar wat verkoopbaar is.

Toegevoegd na 1 uur:
Gegeven jouw profiel zou ik HBO gezondheidszorg nemen. Paptenten vereisen veel creativiteit.

Toegevoegd na 1 uur:
paptenten is nieuwe spelling voor patienten :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Creativiteit is scheppingskunde. Creatieve mensen kunnen overal studeren en overal is behoefte aan mensen met die
eigenschap. Al is het ene beroep natuurlijk niet het andere. Je hebt er beroepsmatig weinig aan als je brugwachter bent. Maar ook in dat beroep kan je er wel wat mee. Mooie foto’s maken bijvoorbeeld.
Bij mijn weten staat op geen enkele opleiding het vak creativiteit als doel op zich op het rooster. Daar is ook wel wat voor te zeggen. Dat zou al te scholastiek worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekijks een de site van de hogeschool Larenstein in Velp.
http://www.vanhall-larenstein.nl/Opleidingen_in_voltijd.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Creatief is een breed begrip. Er zijn veel opleidingen waar creativiteit wordt gevraagd. Als je ook geïnteresseerd bent in geneeskunde zou je kunnen overwegen om Technische Geneeskunde te studeren. Deze opleiding wordt tot nu toe nog alleen in UT Enschede gegeven.