Waarom vinden ouders het goed dat hun dochters zo gekleed gaan?

Als medewerkster op een school zie ik veel meisjes met zeer uitdagende kleding(torenhoge)naaldhakken.superstrakke kleding op school rondparaderen.Is dat nu de les die ze mee
gekregen hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitdagend? Kleding is niet uitdagend.
Wat mensen doen met wat ze zien en hoe ze dat interpreteren maakt dat het als excuus wordt gebruikt om dingen uit te halen die niet door de beugel kunnen.
Maar dat zit niet in kleding. Dat zit in die mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleding zegt wel degelijk iets over een persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow colinda daar zeg je nogal wat.. wat zegt deze kleding dan over deze meisjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze hun zelfwaarde laten afhangen van hun uiterlijk.Iemand die zelfverzekerd is heeft zoveel extra aandacht niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel zelfverzekerde jonge meisjes ken jij dan? Ik denk dat je het hier over een leeftijdscategorie hebt die nog volop in de puberteit zit en die zelfverzekerdheid nog ver moeten zoeken.. en die helemaal nog niet bezig zijn met termen als zelfwaarde...

Het beste antwoord

Er zijn mensen die beweren dat het niet aan de kleding ligt, maar aan de mens...
Ja, het zijn ook niet kleren die verkrachten, maar mensen.
Het dragen van hoge hakken en minirokjes en korte topjes is wel degelijk uitdagend. Elke jonge puber kan dat per direct bevestigen... Je maakt mij niet wijs dat minirokjes en superhoge hakken NIET als sexueel uitdagend worden gezien.
Ook gezien het feit dat de hormonen rond die leeftijd flink van zich laten horen doet je vraag recht.

Ik kreeg op mn lazer als ik zo gekleed de deur uit ging... of ik wel goed bij mijn hoofd was om mij als wanstaltige del te kleden! En ik moest het niet wagen lippenstift te gebruiken... geen oogschaduw, eyeliner of parfum. Gewoon je goed wassen en verzorgen en daar bleef het bij.
Pas als je achttien was en rijp was voor een vriendje dan kon je meer zelf gaan bepalen wat je droeg en wat gepast was.

Maar minirokjes vind ik zelfs in de disco niet van toepassing. Ik vind het bijna slaapkamer kleding, en in elk geval volwassenenkleding.

Ik overdrijf een heel klein beetje, maar de losse moraal tegenwoordig LIJKT heel fijn, maar steeds meer jongeren hebben behoefte aan regels, duidelijkheid, en opvoeding. Leidraden, voorbeelden... en gepastheid. Het is niet alleen als negatief te betitelen allemaal, maar de overdaad, de jonge leeftijd, en het gebrek aan controle en besef van wat de kinderen hier mee doen en meekrijgen vind ik best veel negatieve gevolgen hebben.

Gelukkig zijn er ook tieners die zich gewoon kleden:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin. Verkrachting is een geweldsmisdrijf en heeft alles te maken met macht en overheersing. En maar bar weinig met sex. Ook dames van 80 worden verkracht. "Blaming the victim" noemen ze dit, heel fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig krakkemik,ik dacht al dat er geen verstandige mensen meer bestonden.

Andere antwoorden (9)

Is gewoon een modeverschijnsel wat goed bij hun puber gedrag past. Gaat vanzelf weer over. Ik kan mij daar niet druk over maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh die heb je echt nog wel hoor!
Ouders vinden het goed omdat ze hun jonge puberdochters niet meer in het superstrakke harnas willen jagen. Er is al genoeg 'strijd'.
Hoogstens kunnen ze zeggen dat veelvuldig op hoge hakken lopen nu niet bepaald goed is voor hun gezondheid (voeten, knieën en rug).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke les wil jij ze dan meegeven? Dat ze zich vooral moeten verbergen achter bedekkende kleding omdat anders...? Omdat anders wat? En waarom noem je het een les? En paraderen klinkt ook behoorlijk negatief..alsof ze op de Wallen lopen en zichzelf ten toon stellen?
Ouders die dit toestaan hebben vertrouwen in hun dochters.. dat deze meisjes zich niet van de wijs laten brengen door wat er ook over hen wordt gedacht en meer nog: door wie dan ook.. Zij geven hun dochters een stukje zelfvertrouwen mee.. Daarnaast weten ze als ouder hoe belangrijk het is voor meisjes op een bepaalde leeftijd om er bij te horen ..dat is nu niet anders dan vroeger.. en daar is deze kleding een onderdeel van..een fase in...
Ik weet nog uit mijn tijd dat ik bij de "shit" kant hoorde met lange haren, vale shirts en kapotte spijkerbroek met veiligheidsspelden.. en mijn zus bij de "soul" kant met een bos krullen, veel makeup en broeken met wijde pijpen en schoenen met blokhakken..
Je zegt in een reactie dat kleding iets over de mensen die het dragen zegt: wij droegen allebei iets totaal anders, kwamen uit hetzelfde gezin..wat zei dat dan over ons?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het kon, gaf ik je twee plusjes, minstens. bij gebrek aan die mogelijkheid maar een.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenk joe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook een plusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou,ze kunnen ook zo de wallen op hoor.Ik heb veel meer respect voor de meisjes die in gewone onopvallende kleding maar niet minder leuk en sportschoenen of gympen lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleding is zonder twijfel belangrijk bij een eerste indruk.Dat kan niemand bestrijden.Bij een sollicitatie bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu heb je het weer totaal ergens anders over.... je begint over een les die de meisjes is meegegeven en nu heb je het over een eerste indruk bij een sollicitatie.. twee totaal verschillende zaken... Natuurlijk is een eerste indruk belangrijk en speelt kleding daar een rol in maar is dat nu aan de orde? Door eerder te reageren met de opmerking dat ze inderdaad zo de wallen op kunnen zet je de meisjes die zich zo kleden als prostituees neer... ik vraag je: welke les heb jij dan meegekregen van je ouders???? Realiseer je je wel dat hier wellicht ouders zitten op GV die dochters hebben die zich met hun toestemming zo kleden en dat je die nu erg respectloos benaderd hebt? Ergens begrijp ik best wel wat je wilt duidelijk maken, ik ben al jaren ouder van pubers dus heb er wel enigszins verstand van dacht ik, maar de manier waarop is erg fout Colinda...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn amper 13/14 jaar.Ik vind het belachelijk dat ouders het goed vinden.Vind je het gek dat ze aangesproken worden dor loverboys?Dat gebeurt nl bij deze school .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van mijn ouders meegekregen dat een meisje van rond de 13/14 jaar nog niet te uitdagende kleding moet dragen want je trekt daarmee ''verkeerde''jongens aan.de eerste indruk bij een sollicitatie was als antwoord gericht op Sophietje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zaak de verkeerde jongens aan te pakken en de loverboys bij je school vandaan te houden.. niet de meisjes door hun kleding zijn fout, de jongens die dat als welwillend oppakken zijn fout.. Iedereen moet , in de vrije tijd, kunnen dragen wat zij (of hij) wil zonder daar problemen door te krijgen..
Nogmaals ik begrijp je stelling wel, en zelfs die van je ouders, maar je bent erg kort door de bocht en dat vind ik wat minder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het gewoon niet met je eens.dat moet kunnen toch?
Omdat ze misschien de keuzes van hun dochter respecteren. Of omdat ouders van tegenwoordig niet zo veel meer te zeggen hebben over de kleding keuzes van hun kinderen. Of omdat ze er niet "slechts" in zien dat hun dochters "zo" rondlopen. ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je op een bepaalde manier kleden, betekent vaak dat je bij een bepaalde groep wilt horen. In de puberteit zijn de meeste jongeren nog zoekende naar hun identiteit. Als ouders kun je ze daar het beste de ruimte voor geven. Als je dat doet, zie je in ieder geval nog waar je kind mee bezig is. Als je ze te kort houd, gaan ze zich bij een vriendin of in de toiletruimte op school omkleden en kun je niets bijsturen. Veel jongeren zetten zich in hun puberteit even af tegen de gevestigde orde door kleding e.d. (punk, alternatief, gothic etc. ) Over het algemeen komt dit vanzelf goed. Zodra er baantjes gevonden moeten worden, moet menigeen zich al aanpassen, laat staan als het om een serieuze carrière gaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede bijdrage, ruth +
Het is de mode,in de tijd dat de zgn "naveltruitjes"in kwamen ergerde mjin vriendin zich daar verschrikkelijk aan. Haar dochter mocht dat niet ,wat deed de dochter??Die trok op school een navelltuitje aan, die leende ze van een vriendin. Mijn vriendin denken dat haar dochter niet met de navel zichtbaar naar school ging. Ze ging zich verkleden op school. Weken er na kwam mijn vriendin er ook achter dat ze een navel piercing had. Ik zei dat het wel over zou waaien. Wat heb je eraan als ze het stiekem gaan doen? Ik hoor mijn vriendin nog zeggen ,ik wou dat ze op de scholen allemaal dezelfde kostuumpjes droegen dan ben je van het gezeur af. Ik denk dat er niet opgelet moet worden...kleding is door de jaren heen heel belangrijk geworden. En de smaak van de kinderen ook het geeft een nieuw tijdsbeeld aan. Dus ouders hebben er uiteindelijk weinig over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou me er niet zo''n zorgen over maken.
het hoort bij het mode verschijnsel onder
de jongeren deze tijd.
echter mocht het zo zijn (wat je wel eens ziet/hoort in amerika) dat ze in rokjes tot net onder hun kont en
doorzichtbare truitjes wat net hun tepels bedekt naar school gaan,zou ik zeggen nu is het genoeg!!!
mij dochter mag gerust iets straks aantrekken zolang ze maar niet als een sloerie erbij loopt.
denk dat dit ook per ouder verschilt waar de grens ligt.
er zijn genoeg idiote jongens die hier een verkeerd beeld van krijgen,waardoor het mis zou kunnen gaan.
wel (doe ik athans...) moeten ouders vindt ik altijd tiener meisjes leren hoe ze met deze jongeren om moeten gaan en ze zelfverzekerheid bijbrengen. en wat te doen in een siteuatie waarin ze toch met ongewenste handelingen te maken krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel ouders vinden dat echt niet goed. Vaak gaan die meisjes netjes het huis uit en dan gaan ze zich ergens buiten of bij een vriendin omkleden en doen ze dus die uitdagende kleren aan. Veel ouders weten echt niet wat hun dochter allemaal uitspookt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als bezoeker van deze website zie ik een profielfoto met een bloot soort elfje/engeltje bij de vraagsteller/stelster. Wat moet ik daar uit afleiden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit elfje is geen meisje van 14 jaar met nylons met naad en minirok op school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, inderdaad, het is gewoon helemaal bloot. Waar het mij omgaat, is dat je de uiterlijke verschijning van kinderen negatief labelt. Sterker nog: je veroordeelt in één zin ook de ouders meteen maar even. Tenminste, ik denk dat je die bedoelt met "les mee krijgen". Ik geef mijn kinderen geen les, dat is aan schijbaar aan scholen voorbehouden.
Je vraag bevat al meteen een negatief oordeel en dat stuit me ontzettend tegen de borst. Je hebt je oordeel klaar puur op uiterlijk. Als ik datzelfde doe met jouw profielfoto, kom je niet verder dan een flauwe reactie. Welke boodschap wil jij uitstralen met je profielfoto? Ik ben vaag, zweverig, dromerig, niet geheel van deze wereld, loop altijd in mijn nakie en hele rare uitgroei aan mijn rug? Dat is waarschijnlijk niet hetgene wat jij wilt oproepen. En ik denk dat pubermeisjes dat wat jíj van ze vindt ook niet willen oproepen met hun kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,en daarom komen er zoveel in de problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat mijn avatar betreft,ik heb regelmatig een andere.Dat kan een hond een elfje of iets anders zijn.Gewoon wat ik mooi vind.