Bij welke opleiding op het HBO krijg je geen Engels ?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoel een opleiding waar je geen Engels krijgt en die niet in het Engels gegeven wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je het vak waarin je Engels leert, of dat sommige andere lessen of lesboeken in het Engels zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de belangrijkste overweging bij je studiekeuze is dat je niet in aanraking wilt komen met de Engelse taal, kun je je afvragen of studeren op HBO-niveau überhaupt de juiste keuze voor je is... Beter zou je kunnen vragen: "Hoe kan ik mijn Engels genoeg bijspijkeren om een HBO-studie te kunnen volgen waar van me verwacht wordt ook wel eens een Engelse tekst te lezen?"

Antwoorden (6)

Nederlandse taal- en letterkunde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm.. De meeste HBO opleidingen zullen wel een deel van de opleiding in het engels geven. Maar mocht dat niet zo zijn: Er zijn meestal wel taalcentra in de buurt waar je een cursus kunt doen, zodat je ook zonder engelstalig onderwijs je engels kan oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens even in mijn herinnering graven....
Bij HBO Toegepaste Psychologie op de Fontys Eindhoven/Tilburg is volgens mij niks in het Engels, althans vroeger was dat niet zo.
Bij Autonoom Beeldende Kunst op de HKU Utrecht was volgens mij niks in het Engels, en bij Digitale Fotografie op de WDKA Rotterdam ook niet.
Maar dat zijn maar een paar losse voorbeelden. Wat voor soort opleiding zoek je? Welke sector?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet het niet meer zeker maar ik dacht HBO Verpleegkunde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag hopen niet 1. Je moet nu eenmaal een beetje kunnen communiceren als je je op hbo niveau denkt te willen bewegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De PABO.
(tot opluchting van mijn zusje die graag kleuterjuffrouw wilde worden en echt heel slecht is in engels)