Welke HBO (economie) studie is aan te raden?

Mijn dochter weet nog steeds niet welke studie zij moet kiezen. Ze vindt heel veel leuk maar heeft ook veel vraagtekens. In ieder geval wil ze een economische studie doen. Ze is vooral geïnteresseerd in commerciële zaken, management, journalistiek, politiek en bedrijfsleven. Welke studie is veelzijdig en niet al te taai qua theorie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Ik ga starten met de Hbo-opleiding Small business en Retail management.

Een eigen bedrijf beginnen met een degelijke basis? Of neem je liever op termijn de zaak van een ander over? De opleiding Small business & Retail management biedt een goede basis voor een toekomst als zelfstandig ondernemer. Small business en Retail management zijn begrippen die verwijzen naar kleinere bedrijven of winkelbedrijven. Retail management gaat daarbij over het management van winkels. Hoe zorg je ervoor dat voorraden op peil zijn? Hoe organiseer je een goede uitverkoop? En wat voor gevolgen heeft het verruimen van je openingstijden voor jou en je personeel?

De opleiding Small business en Retail management is breed. Met het diploma op zak kun je allereerst als zelfstandig ondernemer in het midden- en kleinbedrijf (MKB) starten. Het opstellen van een ondernemingsplan is dan van belang. In zo'n plan leg je vast wat het doel van je onderneming is en met welke strategie je dat doel gaat realiseren. Een ondernemingsplan is bedoeld om jou en anderen (zoals een bank waarvan je eventueel geld wil lenen) inzicht te geven in hoe jij je bedrijf wilt opzetten en runnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedrijfskunde is erg leuk en ook praktisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig zit mijn zoon in een zelfde soort situatie. Hij heeft vorige week een gesprek gehad met zijn mentor op school. Die heeft hem goede adviezen gegeven en een aantal mogelijkheden waar hij wat mee kon.
Hij heeft nu gekozen voor bedrijfs economie (aan de uvt Tilburg)
Misschien kan je dochter ook een gesprek op school aanvragen, daar kennen ze alle mogelijkheden voor studie of vervolgopleiding.