Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet nog 1 maand, dan ben ik klaar met mijn studie, heb ik recht op een uitkering en waar vraag ik die aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoi Cascade,
Ik kan me je zorgen wel voorstellen, ben ooit ook bijna werkloos studentje geweest... Bij het UWV kun je een uitkering aanvragen, maar daar komen ze natuurlijk meteen met allerlei 'vervelende' vragen (en terecht!). Dus ik zou zeggen: als een speer naar 20 uitzendbureau's en het eerste het beste overbruggende baantje aannemen dat je kunt krijgen zodat je verzekerd blijft en je huur kunt blijven betalen EN geen gat in je CV hebt als straks wel 'n werkgever oprecht geinteresseerd is in jou.
Als je hoger opgeleid bent: Heb je al eens rondgekeken voor een traineeship? En als je b.v. een MBO-diploma haalt is DE tip van het moment toch wel om studies te stapelen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee je hebt hier geen recht op doordat je geen (full-time) baan hebt gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vindt ik dat je er geen recht op heb. Maar daarnaast wordt er van je verwacht dat je, wetend dat je bijna klaar bent met je studie, reeds op zoek ben naar baan.

Het vinden van een baan is niet altijd makkelijk, maar om direct zonder enige werkverleden naar de uitkering instantie te gaan is natuurlijk van de zotte.

Werken doe je voor het geld, niet voor de lol. Als je het leuk vindt is het mooi meegenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens +
Bouw eerst maar eens wat op ;-)
Eerst maar eens een lange tijd gaan werken en niet gelijk denken aan de gemakkelijkste manier om aan geld te komen. Je hebt toch niet voor niets gestudeerd, gebruik dit dan een ga solliciteren. Lukt dit niet met wat in jou straatje past dan werk je ergens zolang je nog niet hebt gevonden dat jou leuk lijkt. Eerst werken en dan geld krijgen. Zo gaat dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij de sociale dienst van je gemeente.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Inderdaad, hoewel je die tegenwoordig weer elders (CWI of zo) moet aanvragen geloof ik. Als het goed is motiveert de manier waarop dan met je omgegaan wordt wel om snel iets met de tijdens de studie opgedane kennis te gaan doen.
gelukkig niet...anders krijgen we je nooit aan het werk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden, echter ik solliciteer als een gek, ik wil echt wel werken maar ik zal toch huur moeten betalen en eten na mijn studie.

Toegevoegd na 14 uur:
Nogmaals, jullie snappen de vraag niet; ik solliciteer volop al 4 maanden, ik moet toch kunnen eten, huur betalen, vaste lasten (gas, water, elektra, verzekeringen ect.)dus ik kan nergens op terug vallen, ik kan niet terug naar mijn ouders.

graag een antwoord waar ik wat aan heb en niet jullie persoonlijke mening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat "leuk", die vraag. Klaar met studeren en direct een uitkering aanvragen.

Misschien is het in je opgekomen om eerst maar eens te kijken of je werk kunt vinden voor je onderhoud ipv je hand op te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alle reacties had gelezen, had je kunnen zien dat cascade hierboven de vraagsteller is en meldt dat hij weldegelijk moeite doet om een baan te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@roqui,
Wanneer ik antwoord, vergewis ik mij of ik geen dubbele info deel. Verder heb ik niet een relatie gelegd tussen cascade en de vraagsteller. afijn, jij dus wel.
nee, je krijgt niet direct en zomaar een uitkering en zeker niet in deze tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding