Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een leraar tegen een leerling"bol het af,, gij iriteerd mij,,Simpele vrouw"(Tussen al je klasgenoten) zeggen??

En een leraar van Nederlands mag hij in de les dialect of gents praten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat is wel erg bot; zou niet mogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de context niet, die is allesbepalend... Hij mag best eens wat uitleggen om dan even een dialect te bezigen...

Hij moet wel ervoor zorgen niet te kwetsen en te controleren of hij dat niet gedaan heeft, als hij wat schijnbaar controversieels doet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo zwaar aan tillen. Vraag een gesprek in bijzijn van een meerdere en leg uit waarom je dit niet prettig vindt. Ik denk wel dat "gij irriteert mij" met een t is maar mms is hij geen leraar nederlands.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zit je blijkbaar nog steeds dwars. Waarschijnlijk leest je leraar geen GoeieVraag, dus zul je hem (en/of zijn meerdere) er zelf op moeten aanspreken dat je niet van gediend bent om als 'simpele vrouw' bestempeld te worden. Ik ken de leraar niet, maar anders noem je hem gewoon een tijdje 'simpele leraar'. Eens kijken hoe lang dat duurt.

Maar ik zou er vooral niet over inzitten en het gewoon ignoreren.

Of hij Gents mag praten.. tja, ik weet dat er veel dialecten bij de zuiderburen te vinden zijn, maar ik weet niet wat mag en niet mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg een klacht neer bij de directie.Of beter nog: Laat je ouders het doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding