Wat was het meest vreselijke boek dat je moest lezen voor het vak Nederlands op de middelbare school?

Naar aanleiding van de eerdere vraag over het Engelse boek kon ik me toch ook wel wat titels van mijn Nederlandse lijst voor de geest halen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Het huis Laurnesse, vreselijk saai
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Avonden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iets van Louis Couperus, titel ben ik gelukkig kwijt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"de kat van tante da" -- waarom kregen we geen boeken op niveau??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sara Burgerhart van Betje Wolf en Aagje Deken,
achttiende-eeuwse literatuur. Niet om door te komen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hm ik ben/was altijd dol op lezen - en we mochten, binnen zekere kaders, zelf de boeken uitzoeken die we lazen. dus ik heb nooit problemen gehad hiermee.