Elke avond ga ik veel te laat naar bed met als oorzaak huiswerk, wat moet ik doen?

Help! Ik houd dit echt niet meer lang vol.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (8)

strakke planning maken en je daar aan houden zodat je bij tijds naar bed kan gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin eerder met huiswerk, plan het goed in, kijk naar wat belangrijk is, werk gericht, stimuleer jezelf.
Indien dit niet helpt, misschien zit je op een te hoog niveau.
Praat hierover met je docenten, tutor, en eventueel je decaan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerder aan je huiswerk beginnen?

En als je echt tot middernacht steeds bezig bent. Zou het kunnen zijn dat de opleiding gewoon zeer veel energie van je vergt. Dan zul je zelf een keuze moeten maken.

Heeft elke klasgenoot dit probleem, dan zou je je af kunnen vragen of de school wel reeel is met huiswerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag jezelf waarom je zo lang aan je werk zit.
Als je dit soort vragen stelt, dan heb je al nagedacht oer eerder beginnen, hetgeen waarschijnlijk geen optie is. Probeer je je huiswerk te diep te doorgronden? Vraag bij je mede-leerlingen / studenten hoe lang zij er aan zitten en vergelijk wat jij gedaan hebt met wat zij hebben gedaan. Hebben zij in een uur tijd hetzelfde gedaan als jij in 4, dan moet je kijken of je wellicht op de verkeerde plek zit.

Ik gok dat je je huiswerk te diep uitspit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt beroerd, maar het antwoord is toch echt:
EERST huiswerk doen,
daarná pas andere dingen zoals tv kijken, computeren, op de bank hangen en niksen.

Hou je je daar niet aan, dan zul je nooit je huiswerk af krijgen, want alle andere dingen blijven dan voorrang van je krijgen.

(En ik kan 't weten, want heb destijds ontelbare keren tegen me horen zeggen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opgeven voor huiswerkbegeleiding. De meeste scholen hebben dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog op school zat was ik soms zo lang met huiswerk bezig dat het niet meer lukte.Het leek of mijn hoofd de leerstof niet meer wou opnemen,het ging dan steeds moeilijker en daardoor was ik er nog langer mee bezig.Ik liet het dan eerst een poosje liggen en ging er later weer mee verder.Mijn hoofd was dan weer leeg en daarna ging het veel makkelijker.

Misschien kun je je huiswerk beter verdelen,een gedeelte als je net uit school komt,dan even ontspannen en s'avonds nog een gedeelte.Als je het rond bedtijd niet af hebt kun je s'morgens misschien wat vroeger opstaan om de rest af te maken.

Maar als je huiswerk je zoveel tijd kost is er toch iets mis.
Of je krijgt veel te veel of de opleiding is te hoog gegrepen voor je.Het is niet de bedoeling dat al je vrije tijd in huiswerk gaat zitten.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval weet je van je eigen al dat het zo niet goed gaat!
Natuurlijk weet je de oplossingen ook al!
REGELMAAT!
Jouw dag duurt net zo lang als de mijne, dus zou je het zelfde kunnen doen op een dag als ik.

Maar ik heb een schema, niet zo een strak schema, want ik ben al met pensioen, maar zeker wel een schema.
Er moet een zekere orde en regelmaat wezen in je leven, als je dat nu al niet lukt, dan heb je zeker later grote problemen.

Het leven zit vol met verplichtingen en afspraken en als we ons daar niet aan houden, wordt het een rommeltje.
Maak voor je zelf voor de avond een schema, het lijkt een beetje tutterig, maar zonder gaat het bij jou ook niet.
Bepaal hoe laat je naar bed moet, om morgen weer gezond op te staan, zoek uit hoeveel slaap je nodig hebt.

Dan weet je ook hoe lang dan jouw avond is, deel hem in en doe het belangrijkste eerst (huiswerk).
Pas op als je aan het eind van de avond hier op G.V. zit, dan is een uurtje niets, dan wordt het weer te laat.
Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je de hele avond bezig bent met je huiswerk(4 a 5 uur per avond) dan is er iets niet goed, overleg dan op school.