Hoe zit het met studeren in het buitenland?

Ik weet dat IB-groep voor een aantal landen de studiefinanciering gewoon doorbetaald, maar ik zou graag aankomend schooljaar in Zuid-Afrika willen gaan studeren. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan iemand mij vertellen of de IB-groep dit ook financieert? Ik heb al contact opgenomen met de IB-groep, maar ik wil kijken wie er eerder een antwoord heeft!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou bij je onderwijsinstelling even navraag doen bij je opleidingsmanager. Vaak hebben zij samenwerkingsverbanden zodat je makkelijker contacten kan leggen met een onderwijsinstelling aldaar. En zij weten ook van bepaalde regelingen en beursen. Zo werd vanuit school een financiele tegemoetkoming geregeld voor bepaalde buitenlandse instelling. Bij andere instellingen was de mogelijk voor een Erasmus beurs. Ik zou daar dus even informatie vragen, misschien is er wel een college of beurs betreffende buitenlandse studies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn twee gevallen waar je in kan zitten. Als je tijdelijk, als onderdeel van je Nederlandse opleiding, naar het buitenland gaat, betaalt je stufi gewoon door. Je kan dan voor je OV-kaart OV vervanging krijgen van 80 euro per maand. Je moet ze alleen even een adreswijziging doorgeven.
Als je een gehele studie in het buitenland gaat doen, vergoed de IB-groep vergoed op drie voorwaarden:
- Je hebt de afgelopen 3 jaar in Nederland gewoont (enkele uitzonderingen op deze regel als je ouders in ambassades werken oid)
- Je ontvangt geen geld van een buitenlandse overheid (je komt dus niet in aanmerking voor geld wat ZA je kan geven, of je moet je Nederlandse stufi opgeven)
- De opleiding is van voldoende niveau. Ze hebben hier per land criteria voor, omdat het overeen moet komen met de Nederlandse equivalent van je opleiding.
Ook in dit geval krijg je je gehele studiefinanciering zoals in Nederland en de OV-vergoeding.
Op de site van de IB groep kan je nadere informatie vinden en de benodigde aanvraagformulieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles over studeren in het buitenland te vinden op de Wil Weg Website