Denk jij, dat je de CITO toets foutloos kan maken?

Ik heb even de oefentoets rekenen gedaan, en onthou , geen papier en pen bij de eerste vragen ;)
http://www.eindtoets.nl/rekenen_oefentoets_eindtoets_basisonderwijs_citotoets/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee... Heb de CITO toets ook nooit gemaakt, omdat ik de laatste klas van de lagere school, dus nog voor het basis onderwijs, heb over geslagen...

Het beste antwoord

Nee hoor niet foutloos. Maar er zaten fouten in de toets, de taaltoets tenminste. Arme kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ja, dat denk ik wel. Toen ik hem zelf moest maken een aantal jaar geleden, had ik slechts twee fouten...
(Opschepper de opschep, kijk mij, kijk mij!!)

Toegevoegd op 17-06-2009 11:18:56
Ja hoor... kassa!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou zeggen, ga je gang en laat het ons weten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik lieg... ik ben na die jaren alleen maar dommer geworden! (Oorzaak: drank). ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foei
Ja, ik denk dat me dat wel gaat lukken.
Had even tijd over dus net even de test van je link gemaakt. 15 van de 15 goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bravo !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, rekenen was vroeger al een favoriet vak van me.
Ik ben bang van niet.... Is al heeeeeel erg lang geleden dat ik op school zat en weet dus eigenlijk wel zeker dat ik hem niet helemaal foutloos kan maken.... Kwestie van te lang er uit zijn.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor eerlijkheid
Nee dus, had er 2 fout (2 en 12) maar na enige oefening zou het moeten kunnen, de rekentoets tenminste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor eerlijkheid en inzet ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van de 12?? Die link ging toch naar een site met 15 vragen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag 2 en 12 fout, denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist, vraag 2 en 12 die ene met breuken....
Leuke vraag! Ik heb de oefentoets gedaan, en zoals verwacht 0 fouten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel ; ik had één fout en dat was nog een domme ook; ik had in mijn haast de tegenstelling aangevinkt in plaats van het synoniem. Dus als je oplet meot je hem foutloos kunnen maken - al weet ik niet hoe moeilijk de citotoets tegenwoordig is, dis is natuurlijk alweer 28 jaar geleden ofzo.
Maar het maakte niet uit; de leraar wist toch wel dat ik niet echt een VWO-'mentaliteit' had zal ik maar zeggen, dus meer dan havo probéren had er toch niet in gezeten.

Ik zal deze ook even proberen....momentje.....

Shit, weer één foutje ; ik haal altijd CC en centiliter door de war....dat leer ik echt NOOIT. Maar toch, tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, het door elkaar halen van cc en centiliter ken ik..
Maar ik kook graag dus als je het dan 1x goed fout doet, dan denk je er de volgende keer wel aan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn grootste blunder was een keer in een discussie over koffie ; ik drink graag bakken van 250 cc ofwel ml ; ik moet wel een hele rare indruk gemaakt hebben toen ik daar 250 cl opschreef ; zo'n zwembad koffie krijg zelfs IK niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je intussen klaar ermee? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die toets tijdens het typen van het antwoord al. Die koffie ben ik nog mee bezig - hij is een beetje koud geworden en past niet in de magnetron....
Ik ga het eens proberen als ik tijd heb, maar ik hoop toch dat ik de CITO toets voor taal en rekenen gewoon kan doen. Voor biologie of aardrijkskunde zou ik gewoon nog steeds willen slagen, maar foutloos lijkt me dan te hoog gegrepen.

Toegevoegd op 17-06-2009 12:15:03
twee vragen fout... ik ga mijn haar uittrekken en mijn naam heel hard schreeuwen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker foutjes maken, hoe perfect dat ik ook denk de test te kunnen maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor zelfkennis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht ook dat doe ik effe, maar ik moest best af en toe even flink op mijn vingers tellen hoor.....was ook precies rekenen ; mijn slechtste vak. Hoewel, geschiedenis en aardrijkskunde....zou ik ook wel aardig blunderen denk ik.
Poe zeg..
Ik weet zeker dat het kan, want had net bij het maken maar 1 fout.

Maar ik denk niet dat, als ik nu nog op de basisschool gezeten had, ik deze toets foutloos gemaakt zou hebben of ik denk dat ik, sinds ik niet meer op de basisschool zit, m'n hoofdrekenen gigantisch achteruit is gegaan, want het kostte me meer moeite dan ik had verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vond het wel pittige vragen voor die leeftijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig, was al bang dat het aan mij lag:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond ze voor mijn leeftijd ook wel pittig....:schaam:
2 fouten. Die met die breuken had ik te snel gedaan en die dat ze een sponsorloop deden..

Kwestie van de tijd ervoor nemen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ga ik zeker wel redden. Heb de eerste paar opgaven gedaan en ik vind het echt heel gemakkelijk.
Als groep achter was ik er al goed in (ik had 550 op mijn cito), dus waarom nu niet meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"groep achter"??? Was dat die groep die altijd achter lag? ;-)
Ik heb hem net gedaan en had netjes 0 fouten. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van te voren dacht ik "Ja, dat gaat lukken" en gelukkig bleek ik gelijk te hebben :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, moet voor een uil een makkie zijn :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) Ja, moest gelukkig zonder pen en papier, anders werd het voor een uil wat moeilijker...
Ik zou dat wel kunnen. Toen wij in groep acht zaten deden we de ISI, niet CITO ligt aan de gemeente. We deden 'm in november en hadden in januari de uitslag. Ik had de hoogste score van de hele klas. Ik zou alleen wel bij rekenen moeten oefenen in hoofdrekenen. Door de rekenmachine verleer je dat snel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had 15 van 15 vragen goed, in 6 van de toegestane 25 minuten.

Ik heb geen uitrekenpapier gebruikt, ook niet bij de vragen waarbij dat wel mocht; alleen bij vraag 9 heb ik wel uitrekenpapier gebruikt.

Ik denk dus dat ik wel zou slagen voor die toets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor ben zo discalculatief als een deurmatje.