Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel dat je alles mag overdoen. Dat je opnieuw een studiekeuze mag maken. Zou je dan precies hetzelfde doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dan had ik toch een andere richting gekozen. Die keus kon ik destijds niet maken omdat ik simpelweg niet wist wat ik wilde. Ik kende mezelf niet goed genoeg, nu wel en op basis daarvan zou ik het zeker anders doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

zeker niet, ik heb me teveel laten leiden wat anderen van me verwachte.
ik heb ervan geleerd, dus zal ik mijn kinderen niet gaan vertellen wat ze moeten doen (ik probeer met mijn kinderen mee te denken, maar ze moeten zelf hun keuze maken)

Toegevoegd op 11-06-2009 21:19:13
dit zeg ik nu omdat alles nu nog goed gaat, als het compleet verkeerd gaat zal ik wel ingrijpen, als dat mogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dan deed ik het precies zo... Ik weet nu waar ik dan uitkom... En als ik anders had gedaan, dan was het nog maar de vraag...

Dus precies zo...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dezelfde domme dingen ,zelfs een tweede maal, zo zie je dat je tenminste niet om de haverklap van mening verandert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de keuzes die ik gemaakt heb hebben consequenties gehad die ik me nooit had kunnen voorstellen. Die pendora's doos mag wat mij betreft gesloten blijven. De vele slechte dingen die ik heb meegemaakt hebben mij gevormd tot wie ik nu ben, en daar ben ik gelukkig mee. Met keuzes die het voor mij vroeger makkelijker hadden gemaakt zou ik nu zwakker zijn, nee dank je.
Ik weet niet meer welke keuzes ik gemaakt heb om te zijn wie ik nu ben, maar ik sta er bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wat ik tot nu toe over zou kunnen veranderen is m'n profiel keuze en m'n schoolkeuze, alle andere keuzes moet ik nog maken... Ik zou mijn schoolkeuze niet overdoen, ik heb het leuk en gezellig op school en genoeg vriendinnen/vrienden. Ik zou ook weer gymnasium kiezen, het is leuk en gezellig en het gaat goed staan op m'n eindexamenlijst. Ik zou zeker weer een N&T/N&G profiel kiezen, de vakken zijn leuk en niet zo heel moeilijk..
Maar echt zeggen wat je zou veranderen kan je eigenlijk pas als je alles hebt meegemaakt en meer aan het einde van je leven bent(of ergens in het midden, maar iig al meer keuzes hebt gemaakt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, dit pad ken ik nu wel en ik zou inderdaad toch weer voor een ander pad gaan omdat ik hou van verandering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar het zou allemaal veel sneller en gerichter gaan.
De fouten en zo, die hoef ik niet meer te maken.
Ik heb een goede keuze gemaakt. Misschien zou ik wel meer erbij doen aan leuke en interessante dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een aantal keuzes gemaakt die misschien niet heel slim waren, maar deze keuzes hebben me wel gemaakt tot wie ik ben. En doordat ik deze studie(s) toen gekozen heb, ben ik nu in staat geweest opnieuw een keuze te maken die volgens mij een stuk beter is - omdat ik nu na 6 jaar van de havo af te zijn eindelijk een beetje weet waar ik goed in ben, en daarvoor durf te kiezen.

Toegevoegd op 11-06-2009 22:22:23
Owja, wat ik daarmee wou zeggen... Ik zou dus de keuzes precies hetzelfde maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt niet! Had veel verder kunnen komen als ik niet zo eigenwijs was geweest!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ik zou zeker wat anders doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding