Ben jij terughoudend met het stellen van vragen?

Sommigen hier geven misschien wel 10 keer zoveel antwoorden als dat ze vragen stellen.

Weten deze typetjes dan al alles? Of is er een zekere terughoudendheid in het stellen van vragen?

Ik stel werkelijk elke vraag die in mij opkomt, ook al weet ik er misschien het antwoord al van, dan ben ik toch benieuwd hoe anderen hier over denken.

Of willen sommigen percee alleen ontzettend goeie vragen stellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (16)

Ik stel alleen vragen die relevante informatie zullen opleveren.

Toegevoegd op 31-05-2009 11:58:02
..of waarbij er kans is dat dat zo zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een vraag is, dan stel ik die... Maar er zijn meer antwoorden dan vragen bij mij...

An als ik een vraag stel, dan ben ik benieuwd wat anderen ervan denken, niet dat ik iets niet weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stel vragen wanneer ik vragen heb.

Ik geef antwoorden wanneer ik meen iets bij te kunnen dragen.

In de praktijk betekent dit dat ik veel meer antwoorden geef dan vragen stel. Dat komt niet doordat ik terughoudend ben bij het stellen van vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stel alleen een vraag als ik er zelf niet uitkom.
Zouden meer mensen moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik helemaal met je eens Melissa. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel vragen blijven er dan nog over - als iedereen perfect met Google en Wikipedia overweg konden en deden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel denk ik. Ik neem aan dat GV niet alleen bedoeld is voor de googly challenged en de wikihandicapped.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan nog niet duimen, maar...een plusje van mij. Vooral die laatste is geweldig ; er is vrijwel geen feit te bedenken dat niet op Internet te vinden is - al is dat niet altijd een betrouwbare bron (maar dat zijn alle GV'ers natuurlijk ook niet :lol:
Ik ben ook zo`n `typetje` waar je het over hebt... Dat komt omdat voordat ik een vraag erop zet (omdat mijn allereerste vraag direct was verwijderd omdat ie al gesteld was) ik even zoek of hij er al op heeft gestaan. En het is gewoon zo dat heel veel wat ik zou willen vragen er al eens heeft opgestaan. Verder geef ik natuurlijk wel antwoorden op vragen die ik kan beantwoorden. Dan krijg je inderdaad de verhouding dat ik meer beantwoord dan dat ik vraag. Dus nee, ik weet lang niet alles hoor, en ik wil niet alleen maar ontzettend goede vragen stellen....maar mensen zijn mij vaak al voor geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stel niet vaak vragen, omdat ik eigenlijk geen vragen heb waarvan ik denk dat ze nut voor een ander kunnen hebben. Als ik iets wil weten dan zit ik al op Google, voordat ook maar het idee opkomt om de vraag op GV te zetten. Antwoorden gebeurd dus veel meer.
Maar als ik, naar mijn inziens, een goeie vraag heb, dan stel ik hem zeer zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 keer? Ik sta momenteel op 3 vragen, 120 antwoorden. Da's 40 keer.

Ik stel vragen waarop ik snel een antwoord zoek waarvoor ik niet weet waar ik moet zoeken, of dingen waarbij ik graag zou weten hoe het in elkaar steekt, maar die niet brandend genoeg zijn dat ik ze direct móet vragen.

Bovendien kom ik regelmatig vragen tegen die ik ook had willen stellen, en dat bespaart mij weer de moeite om deze zelf te stellen.

Plus, ik vind het gewoon leuk om antwoorden te geven, al doe ik dat in mindere mate dan een heleboel anderen hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet van mezelf dat ik niet zo snel vragen stel op het internet...

Vragen beantwoorden is veel leuker op GV...

En ik weet nu eenmaal door een erg brede interesse van uiteenlopende onderwerpen vaak ook net genoeg om erover mee te kunnen praten. Maar ik ben zeer zeker niet diegene die op iedere vraag een antwoord geef in tegenstelling tot een aantal GV'ers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel 10x? In mijn geval 56,3 keer :).

Ik stel eigenljk alleen maar vragen als ik een vraag heb waarvan ik het antwoord niet weet en ook niet kan vinden op google en/of wiki (en dat zouden meer mensen kunnen en moeten doen, scheelt je een hele hoop tijd).
Google en wiki blijven mijn voornaamste bronnen van informatie.

Daarnaast vind ik het aantal echte kennisvraag vragen hier op GV behoorlijk afnemen. Meer dan de helft van de vragen betreft mijns inziens vragen die niet zoveel met het "verkrijgen en delen van algehele kennis" (zoals zo de mod's zo leuk stellen bij het verwijderen van een vraag) te maken heeft, maar meer met meningsvragen of leuke weetjes over de overige GV´ers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet gewoon niet zoveel goede vragen, en ik vind het leuker om antwoord te geven. Vooral om daarna te kijken of het klopt en om je geheugen even op te frissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vragen die ik heb probeer ik via Google, Wikipedia etc. zelf te beantwoorden. Als je dat een beetje onder de knie hebt, blijven er niet zo veel onbeantwoorde vragen over.
Zo goed is het internet nu eenmaal. Je kunt echt (bijna) alles vinden. De meeste GV-ers met veel punten weten ook niet overal ''out of the blue" een antwoord op maar zoeken het voor de vragensteller even op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben denk ik heel terughoudend met het stellen van vragen. Ik heb pas 3 vragen gesteld, en dit wordt mijn 219e antwoord.

Natuurlijk weet ik niet alles al. Maar bijna alles wat ik me afvraag kan ik zelf prima vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Ik stel heel weinig vragen en geef vrij veel antwoorden. Dat is het voordeel als het Grote Boek tot je beschikking hebt. En misschien dat mijn antwoord op onderstaande vraag er ook wel wat mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil inderdaad per se alleen ontzettend goeie vragen stellen, vragen waarvan ik de antwoorden echt wil weten, waar ik iets aan heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me precies hetzelfde af. Ik denk zelf dat jij ook op deze vraag wel een antwoord hebt.
Ik zal niemand aanwijzen, maar ik vermoed dat er mensen 'hooked' zijn en niet meer bezig zijn waar ze aanvankelijk mee bezig waren...nieuwsgierigheid gehoor geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stel alleen vragen die me op dat moment te binnen schieten en waar ik het antwoord of eenieders mening ook echt op wil weten. En ik mag er nog maar 5 per dag, dus ik moet zuinig zijn....
Er zijn ook best wel veel dingen die ik al weet of waar ik een mening over heb, en natuurlijk ook een heeeele hoop onderwerpen die me niet of minder interesseren. Ik doe gewoon wat op dat moment in me opkomt. Soms roept een vraag of antwoord weer een bepaalde vraag bij me op. Vaak is die dan al eens gesteld, soms ook niet.