Drie vrienden zitten in de kroeg en moeten 25 euro afrekenen...

... ze lappen allemaal een tientje aan de ober. Deze komt terug met 5 euros. En begint deze terug te betalen aan de mannen.
Eerst geeft hij ze allemaal 1 euro terug.
Op dat moment hebben alle mannen 9 euro betaalt.
Totaal hebben ze op dat moment dus 3 x 9 = 27 euro betaalt. Als je daar de 2 euro bij optelt die de ober op dat moment in zijn hand heeft kom je op 29 euro.

Vraag: Waar is die ene euro gebleven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die 2 euro moet je niet optellen maar aftrekken van die 27 euro
27-5 = 25
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die 2 euro moet je niet optellen maar aftrekken van die 27 euro
27-5 = 25
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sinds wanneer heb je een ober in de kroeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ eltigre: hahahhahahaha

Het beste antwoord

ze hebben 25 EURO betaald, de ober hield er 2 en ze kregen ieder 1 EURO (=3) terug -->25+2+3=30 (ze gaven ieder 10: 3x10 = 30 EURO)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet wat je denk CJL :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wat je weet CJL... maar waarom zou iemand hier -1 voor geven want ik snap het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, de -1 kaboutertje is langs geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4 ?
5 ?
6 ?
7 ?
8 ?
9 ?
10 ?
11 ?
12 ? ik zou het niet weten :D

Andere antwoorden (3)

je moet die 2 euro eraf trekken, die 2 euro moet hij teruggeven: 27 - 2 = 25, en dat moesten ze betalen.

Trouwens, waren is de fooi?

Toegevoegd op 15-05-2009 20:28:58
Uhm, waar is de fooi bedoel ik dus :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben de barman €1 fooi gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo!
jij zou echt barkeeper moeten worden man,LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me ouders hebben een camping en daarop staat ook en bar en meestal barkeeper ik daar :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
serieus?
hoeveel kasverschil heb je dan op een avond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kasverschil van +350 is normaal in een drukke tent ;-)
Ik begrijp hem niet helemaal. Ze betalen allemaal een tientje= 10*3=30 euro. Ze krijgen allemaal een euro terug=27. Dan krijgen ze nog 2 euro terug maar die geven ze weer terug aan de ober. Nou blijkbaar hebben ze dan afgesproken om twee euro fooi te doen en vonden twee van de drie de ober zo goed dat ze nog een extra fooi geven. Waar die vier euro blijft -> de fooienpot.