Ik maak ze af en toe zelf voor een verenigingskrantje.
Ik pak dan meestal een excelsheet en teken daar een vierkantje met x-hokjes en plaats daar woorden in die raakvlakken hebben met het thema dat het nummer bevat.

Het is een kwestie van passen en meten, maar op een gegeven moment hou je gewoon een x-aantal vakjes over waar je dan het "te vinden woord" in kunt plaatsen. Dan moet je alleen nog even een term bedenken die evenveel letters heeft als die jij overhebt.

Het klinkt lastig, maar het valt best wel mee. Probeer het gewoon maar eens. Voor je het weet heb je de slag te pakken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik doe het zelf met de volgende site:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd leuke link. Thanks + 1
Er zijn diverse computer programma's in de omloop die woordzoekers genereren. Er bestaan ook websites die dit kunnen (deze maken onderwater gebruik van een computer programma). (Zie link van het eerste antwoord).
Er wordt gebruik gemaakt van random (steeds wisselende) uitgangs gegevens (parameter http://nl.wikipedia.org/wiki/Parameter) om te voorkomen dat er dezelfde puzzels ontstaan. Omdat een computer programma dit gegenereerd is het altijd foutloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het feit, dat ik tot nu toe alleen maar idiote reacties (lees: reacties van idioten) op mijn vraag heb gekregen, is jouw antwoord tot op heden de beste. Ik moet achteraf concluderen, dat ik mijn vraag wat duidelijker had formuleren. Het is ook erg moeilijk uit te leggen, hoe ik het bedoel. Ik wacht het nog even af, maar ik denk dat je binnen nu en 2 dagen 10 extra punten tegemoet kunt zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je, er zijn veel programma's die alleen vierkante puzzels kunnen maken, dit is vrij eenvoudig te programmeren, alleen als het gaat om woordzoekers met vormen, dan wordt het al een stuk moeilijker. Ben zelf programmeur en weet dat veel mogelijk is. Weet ook zeker dat Denksport gebruik maakt van een woordzoeker generator. Ze zouden stapelgek moeten worden om elke week weer een nieuwe oplage te maken (met de hand). Net wat ik al aangaf, het is ontzettend foutgevoelig. Wat bedoel ik met foutgevoelig? Stel dat er een woord in voorkomt: Werken, die woord mag nergens maar dan ook nergens anders in voorkomen. Indien 10+, alvast bedankt ;)