hoeveel eetlepel is 150 gram halfvolle kwark een yoghurt stracciatella?

Beste mensen.

Ik wil heel erg graag weten hoeveel eetlepel 150 gram kwark is.
Ook wil ik graag weten hoeveel eetlepel 150 gram yoghurt stracciatella is.

Ik wil dat weten omdat ik moet letten op mijn dieet.
Ik doe zelf 5 eetlepels maar ik weet niet of dat goed is.

Met vriendelijke groet,

Weezy

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
28.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zorg dat je een keukenweegschaal aanschaft, dat werkt veel beter
Bordensteker
9 jaar geleden
Inderdaad: overweeg om gewoon te wégen. Dat is een heel goede opmerking.
Sommige levensmiddelen ben je namelijk niet echt gewend om in de bedoelde _afgestreken_ lepels te meten. Als je scheppen pudding of boerenyoghurt uit een gezinsbakje of -emmertje neemt heb je het al gauw over 35 gram per lepel! Hoeveel je in het dagelijks leven op een lepel laadt, of in een bakje opschept, kun je echter altijd prima op een schaaltje wegen.
Idem suiker, een normaal mens schept dat met een zo vol mogelijke lepel en niet met een afgestreken lepel.
Sommige soorten stevige pudding kún je niet eens “afstrijken” in een lepel. Hoe dan ook: schep op met maten! ;-)

Antwoorden (1)

1 eetlepel kwark is 20 gram. 150 gram is dus 7,5 eetlepel.

Toegevoegd na 2 minuten:
1 eetlepel yoghurt is ook 20 gram. Dus ook hier 7.5 lepels
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je snelle een duidelijke aantwoord :)