Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met inspanningsastma werken binnen defensie>landmacht?

Ik wil al heel lang bij de landmacht. Alleen heb ik inspanningsastma. Kan ik hierdoor wel naar de landmacht? Ik gebruik hiervoor ventolin medicijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb afgelopen week bij eenzelfde vraag een zeer uitgebreid antwoord geschreven,w as deze vraag van jou?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je solliciteert bij de landmacht, moet je eerst een hele procedure doorlopen. Waaronder een bijeenkomst, een aantal gesprekken en een medische keuring. Ze kijken hoeveel je kan en wat je beperkingen zijn. Mochten de beperkingen je tegen houden in je werk bij de landmacht, word je niet aangenomen.
Het ligt er dus aan hoeveel last je ervan hebt en of je gewoon alles kan. verder kan je het altijd proberen en kijken hoever je komt.
Heel veel succes :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik had een dezelfde vraag deze week al heel uitgebreid beantwoord. Helaas is deze weg.

Ja dat kan en de kwalificatie die je na de keuring krijgt (A1, A2,A3) is afhankelijk van de mate van medicatieafhankelijkheid en de mate van klachten. Is er een te grote afhankelijkheid of teveel klachten dan wordt je niet goedgekeurd, en mag je het enige tijd later overnieuw proberen.

Mijn tip: bouw in overleg met je arts je medicatie af als dat kan en kijk hoe dat gaat, zorg voor een uitstekende conditie en ga dan pas na de keuring (als je ooit eerder werd afgewezen, kijkt men de keuringen er na veel strenger naar de afkeurreden van vorige keuring). Je belang is dus groot om een zo hoog mogelijke A score te behalen, dan heb je meer mogelijkheden qua banen binnen de landmacht.

In de officiële HR bundels van Defensie kun je het exacte reglement terugvinden met welke eisen je welke score krijgt.
http://mpbundels.mindef.nl/35_serie/35_401/35_401_460_519.htm

Kijk bij 477 & 493 die gaan specifiek over astma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding