Wat is een goede manier om mijn spelling/zinsopbouw/schrijfstyle te verbeteren?

Mijn Grammatica is niet heel goed. Ik loop hier met mijn studie tegenaan. Hoe kan ik dit verbeteren? Liefst op een leuke manier.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ik ben bang dat je dat niet in heel korte tijd kunt verbeteren.
Wat zeker zal helpen is veel luisteren naar correct gesproken Nederlands (bijvoorbeeld het NOS-journaal) en lezen van boeken. Maar dat kost tijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan op internet heel goeie sites vinden die je kunnen helpen. Onderstaande link geeft je optie om elke dag een aantal vragen toegezonden te krijgen op verschillende niveaus. Daar heb ik veel van geleerd.
En zo als deze zijn er nog meer sites.
Veel lezen en kijken naar literaire programma's.
En vraag de mensen van de bieb of die je kunnen helpen. Je zal verbaasd staan wat er daar wordt aangeboden. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Wat bedoel je precies met literaire programma's? Dat zijn toch programma's over boeken en literatuur? Ik begrijp niet precies wat je daar aan hebt als je niet goed kan spellen en schrijven. Tegelijk zijn er maar heel weinig televisieprogramma's over boeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel precies wat je zegt. Je kan luisteren naar wat mensen vertellen over het schrijven van een boek. Dat geeft je informatie over de achtergronden. Als het interesant is, ka nhet je verleiden om de besproken boeken te gaan lezen. En door lezen krijg je zicht op de mogelijkheden voor zinsopbouw en de mogelijkheden denkbeelden op papier te zetten.
De vrager stelt dat hij met zijn studie er tegenaan loopt dat hij hier onvoldoende informatie over heeft. (schrijfstyle). En dat kan je leren door naar anderen te luisteren of te lezen.
Dus naast de technische kant van spellen, denk ik dat vrager er veel aan heeft te kijken naar hoe andere ideeen verwoorden.
Antoni
9 jaar geleden
Oké, dan hoeven het dus niet alleen televisieprogramma's over boeken te zijn, maar dan kunnen alle media over boeken je inspireren (die boeken te gaan lezen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. Het gaat er om je referentiekader te vergroten. Met andere woorden: je kijkt en luistert naar dingen waar je tot nog toe geen kennis mee hebt (kunnen) maken.
Zoek bewust naar films of tijdschriften of boeken die nederlandse taal anders gebruiken dan jij tot nog toe gehoord hebt.
En houd je oren en je geest open voor de nieuwe dingen die je hoort.