ik koop nieuwe cv ketel, moet ik of woningbouw onderhoud betalen?

Ik woon in een huurhuis waar een cv ketel in zit die maar 5,3 liter warm water per minuut geeft. Dit vind ik erg vervelend en krijg mijn haren bijna niet uitgespoeld . Ik heb mijn probleem voorgelegd bij de woning corporatie en die gaan de ketel niet vervangen omdat die het jog prima doet (wat ook zo is, ik kan er alleen niet aan wennen). Ik begrijp dus goed dat zij de ketel niet gaan vervangen. Als ik de ketel zelf vervang moet ik die dan ook zelf onderhouden of wordt het onderhoud van de ketel dan (net als nu) door de corporatie gedaan? Alvast bedankt voor de antwoorden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat soort zaken valt moeilijk te beantwoorden zonder de stelling van de Woningbouw vereniging te kennen. Deze verenigingen verschillen van heel meegaand tot erg halsstarrig, ik denk dat wanneer jij de ketel vervangt voor een nieuw exemplaar die 10L per minuut warm water geeft zij je kunnen dwingen de oude CV ketel weer terug te hangen als je het huurpand verlaat. Ik denk wat betreft het onderhoud je verlies moet nemen, en zeg nou zelf? Als jij voor het goed uitspoelen van je haar 1500 euro wilt en kunt uitgeven, dan is ook wel een budget voor het onderhoud... Want dat behelst tegenwoordig vaak niets meer dan een beetje doorblazen en wat schoonborstelen....

Let wel, bij nieuwe ketels heb je 5 jaar fabrieksgarantie, dus zit je in ieder geval in die periode er warmpjes bij... BTW ik heb mijn CV ketel 8 jaar geleden zelf vervangen(weliswaar in een koophuis), en er is nog nooit onderhoud aan geweest,
ik wacht gewoon totdat deze ketel kapot gaat en hang ik er weer zo eentje op...en spreid de virtuele onderhouds- en afschrijvings kosten over 10 jaar en houd dat in
een potje zodat ik over 2 tot 7 jaar zonder veel financieel gedoe gelijk weer zo'n CV ketel kan ophangen.