Schade op mijn geparkeerde auto. Ik ben All-Risk verzekerd. Gaan nu mijn schadevrije jaren verloren?

vandaag liep ik naar mijn geparkeerde auto en zag dat een kleine deuk zat op de achterbumper van mijn auto. Dader is onbekend. Ik ben all risk verzekerd. Gaan nu mijn schadevrije jaren verloren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Niet alle schadevrije jaren gaan verkoren als je hoog op de bonus malus ladder staat.
Je zal een aantal treden zakken,maar hoeveel dat is zou je aan je verzekeraar moeten vragen want dit kan per verzekeraar verschillen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bonus/malus ladder en het aantal schadevrije jaren zijn twee verschillende dingen. Je kunt met 0 schadevrije jaren door een verzekeraar best op trede 3 van de b/m schaal gezet worden, bijvoorbeeld als je een goede klant bent.
Vaak is bij All-risks de 1e schade in een jaar niet van invloed op je SV-jaren of je b/m schaal.
Inderdaad je verzekeraar of tussenpersoon bellen, zij kunnen je precies vertellen of je hierdoor extra premie gaat betalen, en zo ja, hoe veel. Je kan dan zelf bekijken of het voordeliger is dit zelf te betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je aanvulling.