Is zelfgemaakt pepperspray strafbaar ?

Beetje rommelen met tabasco , alcohol en pepers. Nu ; is dit strafbaar als je dit in een aparter doet en in een noodgeval te gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Castle
9 jaar geleden
Er zijn heel veel producten die je kan gebruiken als alternatief en die je gewoon op zak mag hebben. Op vakantie heb ik bijvoorbeeld DEET tegen muggen in spuitvorm binnen handbereik. Gelukkig niet nodig gehad, maar dit spul wil je niet in je ogen hebben. Zelf rommelen om iets te maken is een sterke afrader.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Busje deodorant, werkt ook uitstelend.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
een uitstapje over de grens kan ook wonderen doen
Castle
9 jaar geleden
Je kan in buitenland pepperspray kopen en er hier voor bekeurd worden. Echter wordt je niet bekeurd voor het bij hebben van Deet, deodorant of dit soort zaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gebruiken met gevolgen voor de gene waarop je het gebruik kan wel een ander verhaal worden... (Los van wat ik hier van vindt.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Busje deo werkt ook prima :P
ItisILeClerc
9 jaar geleden
dan ruikt je overvaller in ieder geval lekker

Antwoorden (1)

Het is verboden. Pepperspray valt onder de wet Wapens en munitie. En het zelf maken van geïmproviseerde pepperspray dus ook. Een legaal alternatief om te gebruiken ipv Pepperspray is X-marker waardoor het slachtoffer tijdelijk niets ziet (zeggen ze). Het mag alleen gebruikt worden als het ECHT nodig is.