Hoe verwijder je droge plekken op je gezicht?

Ik heb een paar rode droge plekken op me gezicht en wil dus graag weten hoe het zo snel mogelijk weg gaat

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Smeer Sudocrem op de plekken, doe dit 's nachts want de creme laat een witte gloed achter. Voor nog geen 4 euro te koop bij de drogisterij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sudocreme droogt juist uit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sudocreme droogt de huid niet uit, het werkt hydraterend wat in de huidverzorging betekend dat het het vocht in de huid vasthoudt.
Ik smeer het altijd op droge plekken, het werkt echt.
http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2012/mei/05/billenzalf-voor-op-het-gezicht-1100440
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier een goed artikel over de hydraterende (vochtvasthoudende) werking, alleen wordt hier over vochtinbrengend gesproken, dat is een totaal verkeerde benaming. Sudocrem is een vette creme, op basis van wolvet en zink, beiden vette producten. Dat het vet is, zie je ook aan de laag die het achterlaat.
http://www.healthylives.nl/verzorging/gezichtsverzorging/vochtinbrengende-creme
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sudocreme wordt in de zorg ook veel gebruikt bij smet plekken. het droogt de huid uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook smetplekken moet je niet uitdrogen, je moet daarbij de huid herstellen en de wonden behandelen, Sudocrem doet dit en droogt de huid echt niet uit, als dat het geval zou zijn, dan zou het ook niet gebruikt mogen worden op de babyhuid.
http://www.kristelovae.nl/2013/12/sudocrem-tegen-luieruitslag-en-acne_31.html
gebruik een vette crème. Bijvoorbeeld vaseline. smeer geen sudocreme want dit droogt juist uit.