Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn huurder uit huis zetten als deze continu te laat betaalt?

Mijn vader verhuurt momenteel een huis aan iemand die nooit op tijd betaald. De huurder heeft altijd de meest uit een lopende excuses (je zou het haast niet geloven), waarom ze niet op tijd kan betalen. Nu heeft mijn vader uit frustratie haar een 'contract' laten tekenen, waarin staat dat ze op de datum van betaling moet betalen of ze vliegt er binnen 7 dagen uit. Dit contract is echter niet rechtsgeldig en nu Komt ze nu weer aanzetten met de meest vreemde excuses. ze wil er mee naar de rechter gaan en ze dreigt mn vader aan te klagen wegens emotionele schade. Ik ben maar een leek.. Maar het lijkt mij als de huurder een constante betalingsachterstand heeft.. Dat de verhuurder toch in zijn gelijk gesteld wordt? Mijn moeder zit in de terminale fase van haar ziekte en mn vader en ik moeten alle zeilen bij zetten om haar te verzorgen. Dit soort onzin kunnen we er niet bij gebruiken. Ik vraag me af wat de mogelijkheden zijn voor verhuurders hierin. De huurster blijkt ook een ongelooflijke oprichtster te zijn. Haar biologische ouders en voorafgaande verhuurders hebben contact met ons opgenomen om te waarschuwen. ze blijkt mannen te versieren om van hun portemonnee te leven. Het is net een verhaal uit een soap onderhand. Ik ben maar een jonge knul die niks van het onderwerp afweet. Maar als ik mn vader ergens mee kan helpen of ergens naar kan verwijzen. Zou ik dat zeer op prijs stellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is te laat, 3 dagen, 3 weken of 3 maanden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bezint eer ge begint voor ge een huis verhuurt.
Huurders zijn namelijk van kop tot kont beschermd, en zelfs in de meest extreme omstandigheden is het een ware heksentoer om ze er uit te krijgen.