is het waar wat men zegt? waar mos groeit is leven? en wat bedoelen ze er mee?

Gezegde is waar mos groeit is leven is dat waar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mos groeit zo langzaam en zelfs in zulke moeilijke omstandigheden met zo weinig voeding dat je bijna niet voor kan stellen dat het mogelijk is dat het mos zich in leven kan houden.

Toch is het mos letterlijk het levende bewijs dat het wél kan.

Het is een metafoor die je er op wijst dat je altijd hoop moet houden. Zelfs in moeilijke omstandigheden is er nog een kans dat alles goed komt.
Rieneke1
9 jaar geleden
Leuk, ik kende het gezegde niet.