Kun je kippen houden op school?

Wij willen op school (het is een middelbare school) een moestuin met een kippenhok met daarin 2 of 3 kippen in het gras (eigen terrein) zetten. Mag dit

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Op zich kan dat natuurlijk, maar de schoolleiding heeft hierin het laatste woord.
Kippen zijn leuk, maar vragen ook zorg.
Het hok moet uitgemest, ze moeten gevoerd worden, en zo nodig medische zorg krijgen.
Wie gaat ze verzorgen, ook in de week-ends en in de vakanties?
Is deze zorg gegarandeerd?
Is er geld voor voer en medische zorg?
Wie betaalt/maakt het hok, en wie betaalt de kippen?
Zorg dat je deze zaken goed op een rijtje hebt: met een doordacht plan maak je meer kans bij de leiding van de school.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens Rieneke. Toch heb ik ook een complimentje voor de vragensteller. Het feit dát deze vragen over dit onderwerp stelt betekent in elk geval dat men eest nadenkt !
Ivana
9 jaar geleden
Hier zijn twee scholen die huisdieren hebben. De taakverdeling is streng geregeld en ouders delen in de zorg. Ook zijn er schema's en een verdeling voor de vakanties.
Het achterliggend argument is, dat kinderen die voor dieren moeten zorgen een groter verantwoordelijkheidsgevoel krijgen
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wij hadden vroeger een hamster in de klas. Tijdens vakantie's ging deze met een kind mee naar huis (we hadden ook een kleine hamsterkooi voor dat doel, tijdens school zat hij in een enorme glazen bak. Als er geen kinderen voor de hamster konden zorgen nam de meester zelf de verantwoording. Door de weeks was het schoonmaken van de bak en voeren een taak voor de klassendienst. Op vrijdag kreeg hij de schone bak en extra voer en water voor het weekend. Dat is natuurlijk maar een hamster en geen kippen, en ietsje makkelijker. Maar het idee is hetzelfde.