Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga op kamers wonen maar ik wil hier waarschijnlijk maar een half jaar blijven maar in het contract staat minimaal een jaar wat nu?

Moet dit echt of kan ik hier onderuit komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
463

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In een contract worden de afspraken vastgelegd zoals de beide partijen die zijn overeengekomen. Je moet het dus van tevoren eens worden over de afspraken en over de tekst van het huurcontract.

Als het in jouw geval nu gaat om een particuliere verhuurder, dan kan je vast wel afspraken maken zoals jij die wil. Gaat het om een grote verhuurorganisatie, dan is het misschien moeilijker om het contract aan te passen aan jouw wensen, maar het is altijd het proberen waard.
(Lees meer...)
Antoni
9 jaar geleden
Als er een gegronde reden is dat je eerder wilt verhuizen doen veel verhuurders daar niet moeilijk over (een baan elders, samenwonen, niet kunnen aarden in het gehuurde object).

Woon je in een studentenstad, dan is het bovendien makkelijk een andere (onder)huurder te vinden.

Zo'n beetje elk huurcontract is voor een jaar, maar is goed overleg is in de praktijk veel mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
pptz het eerste jaar meestal niet daarna wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding