Hoe kan ik mijn schoenen breder maken ?

Ik heb pas nieuwe schoenen gekocht. Ik heb er al een paar dagen op gelopen en ze zijn toch wat te krap/te smal bij mijn tenen. Ik heb ze al naar de schoen maker gebracht en die heeft ze wat opgerekt. Nu is dat dus zon uurtje goed gegaan alleen nu zijn ze terug gegaan in de vorm hoe dat ik ze gekocht heb. Weet iemand hier raad mee ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een poosje inlopen met vochtige, dikke sokken aan. Door het vocht worden de vezels soepeler en door de dikke sokken komt er extra spanning op te staan, en zal de stof een beetje uitrekken.
Pas wel op dat je geen blaren loopt, ga niet gelijk hele einden lopen om in te lopen. Laat ook je voeten langzaam aan de schoen wennen.