Waarom duurt een lange afstand bij de terugweg zo kort?

Ik maak dit vaker wel eens mee.. Ik deed een weg van ongeveer 1uur lang met de bus, maar bij de terugweg was het alsof het 10minuten duurde. Hoe kan dit? En maken jullie dit ook mee??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat de heenweg een eerste ervaring is en de terugweg niet. Dan heb je die weg al eens afgelegd. Bij alles wat je de eerste keer in je leven doet ben je sterk emotioneel betrokken. Daarom is een eerste ervaring ook zo mooi. Je herinnerd je de dag dat je de eerste maal naar school ging. Van de tweede dag kun je je niets meer herinneren. Dat geldt voor alles wat je de eerste keer doet. De eerste keer dat je ging kamperen, de eerste keer seks, enzovoort, enzovoort. Om gelukkig te zijn moet je streven naar zo veel mogelijk eerste ervaringen.

Ik heb dat ook vaak. Onderweg naar school zit ik met een tijdlimiet. Ik moet binnen half uur op school zijn dus ik loop wat sneller om de tram te pakken. Maar onderweg terug zit je daar niet mee dus doe je meestal wat langer over.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100