Hoe krijg je een meeuw weg van je dak?

Er zit een meeuwen koppel op een nest op mijn dak. We kunnen niet meer in de tuin zitten, want dan worden we aangevallen. Naar de garage kan alleen nog gewapend met een bezem anders halen we het niet. We begrijpen dat de meeuw een beschermde diersoort is, maar wellicht kunnen we dit koppel op andere gedachten brengen, nu er nog geen eieren zijn. Vorig jaar zaten ze twee huizen verder. Toen ze het jong leerden vliegen is het na twee dagen doodgereden op straat, alleen dat al willen we niet meer mee maken!!’

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

je kunt een valkenier inhuren, dan kan je terwijl de meeuwen worden weggejaagd het nest verwijderen en komen ze niet meer terug.
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Welk nest? Verder zijn meeuwen niet zo beschermend als ze geen jonkies hebben.
crispy
9 jaar geleden
in de vraag staat toch "Er zit een meeuwen koppel op een nest op mijn dak."
Rieneke1
9 jaar geleden
Tsja dat kan wel wezen, maar meeuwen maken geen nesten :)
Ik kan me niet voorstellen dat er nog geen eieren zijn, vermoedelijk hebben ze zelfs al jonkies. Voor nu is er niets aan te doen.
Zet een parasol op als je in de tuin wil zitten, en steek een paraplu op als je naar de schuur wil.
Niet handig, maar zo lang duurt het ook weer niet.

Probeer voor volgend jaar te voorkomen dat ze op je dak gaan broeden.
Dat kan door duidelijk zichtbare draden te spannen, of door een paar keer per week je neus op het dak te laten zien.
Mochten er toch eieren worden gelegd, dan kan je in sommige gemeentes bellen of ze de eieren willen komen schudden.
Rieneke1