hoeveel vissen kunnen er nog in mijn juwel rio 180?

ik heb 6 jonge kempvissen en 6 regenboogvissen welke zou ik er bog bij nemen en hoeveel vissen kunnen er nog in de aquarium

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kempvissen dienen alleen gehouden te worden (de mannetjes althans)

Antwoorden (1)

Welke vissen je erbij kan nemen?

Wel enerzijds moeten de vissen overweg kunnen met kempvissen en regenboogvissen. Anderzijds mogen de vissen niet te groot worden voor jou aquarium. Dus bijvoorbeeld geen scalaren.

Hoeveel vissen er nog in het aquarium kunnen hangt af van je eigen keuze. Hoeveel vissen zie je graag in het aquarium? Nog 10 erbij? Nog 20 erbij? Nog 40 of 50 erbij?

Dat kan allemaal zolang je het visbestand maar langzaam uitbreidt. Het enige probleem dat zich namelijk kan voordoen is dat de bacteriecultuur niet kan volgen en de vissen zichzelf gaan vergiftigen.

Vaak zal je stelregels vinden op het net waarbij je zou denken dat je nog maar zo'n 15 à 20 vissen erbij kan nemen. Die stelregels zijn enerzijds echter veel te conservatief en anderzijds zijn ze nergens op gebaseerd. Want niet elke vis is namelijk hetzelfde. In werkelijkheid draaien er tal van aquaria zonder problemen terwijl ze die stelregels ver overschrijden. Tegen dat je ooit de werkelijke grens van je aquarium zou bereiken zal je zelf al lang het gevoel hebben dat er teveel vis in het aquarium zit. Dus klamp je niet vast op stelregels maar luister naar je gevoel.