Wat zijn de regels met gele kaarten op dit WK?

Toegevoegd na 27 minuten:
Via de FIFA,en de voetbalbladen kan ik niks vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.3K

Het beste antwoord

Ik weet niet zeker of dit jou veel antwoorden gaat geven maar dit is alvast de regeling van het wk voetbal 2014 :)

Het WK Voetbal 2014 eindtournooi in Brazilie

Aan het WK Voetbal 2014 eindtournooi in Brazilie doen 32 landen mee. Deze 32 landen hebben zich gekwalificeerd voor het WK gedurende de kwalificatiewedstrijden voor het WK 2014.
Het WK 2014 de regels uitgelegd

De laatste 32 landen zullen in eerste instantie ingedeeld worden in 8 groepen. Binnen elke groep (die door loting van de FIFA tot stand is gekomen) zullen 4 landen tegen elkaar spelen. De landen binnen een groep zullen tegen elkaar uitkomen in 6 zogenaamde groepswedstrijden. Alle landen spelen 1 keer tegen elkaar. Op basis van de resultaten van de groepswedstrijden worden binnen de groepen een winnaar en een tweede plaats bepaald die vervolgens doorgaan naar de achtste finales. In de achtste finales zullen de laatste 16 landen 1 keer uitkomen tegen een ander land waarbij alleen de winnaar doorgaat naar de kwartfinale. In de kwartfinale geldt hetzelfde principe. Alleen de winnaars in de kwartfinales gaan door naar de halve finale. In de halve finale is het zo dat de verliezende teams tegen elkaar uikomen in de wedstrijd om de 3e en 4e plaats. De winnaars van de halve finales komen tegen elkaar uit in de finale.

FIFA regels Gwd
Zoals hierboven aangegeven zijn er 8 groepen met elk 4 deelnemende landen. Er doen dus in totaal 32 landen mee aan het WK. Per Groep speelt elk land eenmaal tegen een ander land uit de groep. Er zijn dus in totaal 6 groepswedstrijden per groep.

De puntentelling binnen de groepswedstrijden is als volgt:
Gewonnen partij: 3 punten
Verloren partij: 0 punten
Gelijkspel: 1 punt

Om te bepalen welke teams de groepswinnaars en de tweede plaatsen binnen de groepen zijn wordt achtereenvolgens naar de volgende zaken gekeken:
- Allereerst geldt het hoogste aantal punten behaald na alle groepswedstrijden
- Als een of meer teams hetzelfde aantal punten hehben dan wordt gekeken naar het doelsaldo behaald na alle groepswedstrijden (doelsaldo=doelpunten voor - doelpunten tegen)
- Biedt dat geen uitkomst dan wordt gekeken naar het totaal aantal gemaakte doelpunten na alle groepswedstrijden

Als bovenstaande regels niet leiden tot een winnaar en een tweede plaats in de groep dan zal gekeken worden naar de onderlinge wedstrijden van de teams met hetzelfde aantal punten, doelsaldo en doelpunten.
Voor de onderlinge wedstrijden geldt dan het volgende:
- All
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de moeite, maar het was niet echt een antwoord op de vraag, maar het zou flauw zijn om deze poging niet te honoreren

Andere antwoorden (1)

Gele kaarten tijdens het WK 2018:
Wanneer een speler 2 gele kaarten krijgt tijdens het WK 2018, wordt de speler voor 1 wedstrijd geschorst. Echter, wanneer een speler tijdens de laatste wedstrijd van zijn land de 2e gele kaart van het toernooi ontvangt dan geldt deze regeling niet. Deze regeling is alleen van toepassing tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2018 in Rusland.

Rode kaarten tijdens het WK 2018:
Wanneer een speler tijdens een wedstrijd een rode kaart ontvangt is de speler automatisch geschorst voor de volgende wedstrijd. Wanneer het gaat om een directe rode kaart dan organiseert de FIFA een hoorzitting en dan is het mogelijk dat de speler voor meerdere wedstrijden wordt geschorst. De rode kaart regeling is ook geldig na het Wereldkampioenschap voetbal 2018. De schorsing moet dan worden uitgevoerd bij de eerst volgende officiële (kwalificatie)wedstrijd.