ben ik geslaagd als ik gemiddeld precies 5.5 sta voor mn centrale examen?

Ik hb vandaag mijn CE uitslag gekregen en ik hb het net niet gehaald ik kwam 0.1 punt te kort.
Dit waren mijn cijfers:
NL: 4.6
Eco: 5.2
Wis: 5.3
Eng: 6.4
Handel en administratie: 5.9
Die cijfers bij elkaar opgeteld is
=27.4 :5 = 5.48

Ik ga nu NL maandag herkansen.
Maar wat voor cijfer moet ik halen om te slagen?
Ik zat net te berekenen
als ik een 4.7 haal dat ik wel slaag
want dan wordt mij gemiddelde een 5.5
Maar ik weet het niet zeker .. kan iemand mij helpen plzzzzz???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je wilt gaan slagen moet je voor Nederlands minimaal een 5.5 halen, want volgens het examenreglement mag je maximaal 2 5en hebben of 1 vier . Al sta je gemiddeld 5.5 je moet je Nederlands boven de 5.5 krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de bron kun je het examenreglement van vmbo 2014 doorlezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
Voor mij SE voor NL sta ik een 7 gemiddeld dus dat is goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat maakt niet uit je moet voor het centraal examen minimaal een 5.5 halen zie reglement.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okey bedankt :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Owhja ik hb nog een vraagje, ik had ook een comporsatie punt van maatschapijleer .. waar wordt die bij gerekent dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaa dat wordt bij gerekent :)
Antwoord is inmiddels duidelijk! Succes namens alle leden van GV.