Wei vol jacobskruid.wat te doen?

De wei van mijn verzorgpony staat vol met jacobskruid, ze eet t niet maar wat kan ik er tegen doen?? De eigenaar gaat t niet uit de grond trekken maar wil wel maaien, wordt het zo nog erger? Zelf kan ik het niet uit de grond trekken door medische klachten. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Jacobskruid hoort niet in een weiland waar paarden of pony lopen, want deze plant is giftig voor deze dieren, niet zozeer als ze op het land staan, want dan vermijden deze dieren om ze te eten door hun natuurlijke afweer, maar het wordt pas echt gevaarlijk als deze planten in het kuilgras of hooi komen en dan aan deze dieren worden gevoederd , want dan kunnen ze deze planten niet meer onderscheiden. Dus je doet er goed aan om de dieren te verwijderen uit dat weiland, of de planten op wat voor een manier ook te verwijderen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het staat enkel oo het weiland. Hoe moet ik dit verwijderen?? Dank voor je reactie