Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wei vol jacobskruid.wat te doen?

De wei van mijn verzorgpony staat vol met jacobskruid, ze eet t niet maar wat kan ik er tegen doen?? De eigenaar gaat t niet uit de grond trekken maar wil wel maaien, wordt het zo nog erger? Zelf kan ik het niet uit de grond trekken door medische klachten. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
563

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jacobskruid hoort niet in een weiland waar paarden of pony lopen, want deze plant is giftig voor deze dieren, niet zozeer als ze op het land staan, want dan vermijden deze dieren om ze te eten door hun natuurlijke afweer, maar het wordt pas echt gevaarlijk als deze planten in het kuilgras of hooi komen en dan aan deze dieren worden gevoederd , want dan kunnen ze deze planten niet meer onderscheiden. Dus je doet er goed aan om de dieren te verwijderen uit dat weiland, of de planten op wat voor een manier ook te verwijderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het staat enkel oo het weiland. Hoe moet ik dit verwijderen?? Dank voor je reactie

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding